شناسه خبر:39417
1400/1/30 09:33:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان از راه‌اندازی کلینیک تنفسی کوید 19 در این بیمارستان با ظرفیت 15 تخت و حضور پزشک مقیم خبر داد و گفت: این کلینیک در تمامی روزهای هفته آماده پذیرش بیمار و ارائه خدمات درمانی مناسب به مراجعه‌کنندگان است.

«علیرضا جمالی» روز یکشنبه افزود: با راه‌اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی، کار مراقبت از بیمار با انجام تشخیص و اقدامات اولیه در منزل انجام می‌شود که این امر موجب کاهش 20 درصدی بار ترافیکی بیماران بستری در بیمارستان شده است.

وی اظهار کرد: این کلینیک به‌منظور کاهش بار بستری بیماران و سرعت بخشیدن به روند درمان بیماران کرونایی راه‌اندازی شده، به‌نحوی که در سه روز گذشته به 90 مراجعه‌کننده خدمات درمانی مناسب و مورد نیاز ارائه شده است.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان ادامه داد: بیمارانی که بدحال نبوده و نیاز به ماندن در بیمارستان ندارند و یا بیمارانی که مدتی در بیمارستان بستری بوده و به وضعیت ثبات رسیده‌اند، می‌توانند خدمات درمانی و داروهای ضروری مورد نیاز برای ادامه درمان کرونا را از این کلینیک دریافت کنند.

جمالی گفت: شهروندان مبتلا به کرونا که با هماهنگی و نظر پزشک معالج مایل به بستری در بیمارستان نیستند، می‌توانند با در دست داشتن نتیجه مثبت تست کرونا و سی.تی.اسکن ریه و دستور دارویی پزشک معالج به کلینیک مراجعه و خدمات درمانی خود را براساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت دریافت کنند.

به گفته وی با راه‌اندازی خدمات کلینیک تنفسی بیمارستان و همچنین مراقبت در منزل، بار ترافیک بیماران بستری در بیمارستان حدود 20 درصد کاهش یافته و از ظرفیت تخت‌های خالی برای بستری بیماران بدحال استفاده می‌شود.

شناسه خبر 39417