شناسه خبر:39426
1400/1/30 09:47:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: مرز تجاری و بین‌المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

روح‌الله غلامی گفت: مرز تجاری و بین‌المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا هم‌‌اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های تجاری ادامه دارد و هر روز کاری تعداد 380 تا 540 دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی این کالاها به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده و درصورت برخورد با موارد مشکوک، این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 125 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شد.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه در این مدت یک‌هزار و 726 محموله ترانزیتی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق وارد شده است، تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و 60 هزار تُن به ارزش 553 میلیون دلار صادرات به کشور عراق ازجمله آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره‌بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

شناسه خبر 39426