شناسه خبر:39714
1400/2/5 10:03:55

سپهرغرب، گروه متن زندگی: والدین از خود گذشته‌ترین افراد روی کره‌ زمین هستند؛ شما نمی‌توانید زندگی را بدون آن‌ها تصور بکنید. آن‌ها بزرگ‌ترین دلیل برای حضور و وجود شما روی این کره خاکی هستند. ما اغلب از قدردانی از تلاش‌های آن‌ها ناتوان هستیم ولی عشق آن‌ها همیشه آنجاست و ما در مورد اهمیت آن هرگز فکر نمی‌کنیم و زمانی این موضوع را درک می‌کنیم خیلی دیر شده است.

منتظر روز مادر، روز پدر و یا مناسبتی نباشید که چیزهای شیرینی به پدر و مادر خود بگویید و یا به آن‌ها بگویید که چقدر بابت کارهایی که برای شما انجام داده‌اند ممنون و سپاسگزار هستید.

  به والدین خود بگویید... من تمام اوقات دلتنگ شما هستم

با توجه به برنامه‌ نامنظم و غیرقابل‌پیش‌بینی‌تان، شما کم به زندگی خود می‌رسید و اغلب فراموش می‌کنید با والدین خود تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که چقدر دلتنگ آن‌ها هستید. آن‌ها ممکن است اغلب احساس کنند که شما هیچ تلاشی نمی‌کنید تا با آن‌ها در تماس باشید. به آن‌ها بگویید که شما چقدر دلتنگ آن‌ها هستید و وقتی‌که آن‌ها در کنار شما نیستند خیلی در مورد آن‌ها فکر می‌کنید.

  به والدین خود بگویید... من از تمام تلاش‌های شما قدردانی می‌کنم

شما می‌دانید که آن‌ها چقدر برای برآوردن آرزوهای عجیب‌وغریب شما، ازخودگذشتگی کرده‌اند. اگرچه ممکن است شما به‌طور شفاهی از آن‌ها تشکر نکرده باشید ولی قطعاً این کار را در ذهن خود انجام داده‌اید! آن‌ها را بغل کنید و به آن‌ها بگویید که چقدر از تلاش‌های آن‌ها برای دادن بهترین زندگی ممکن به شما قدردانی می‌کنید. شما قطعاً نمی‌توانید آنچه را که آن‌ها برای شما انجام داده‌اند به آن‌ها برگردانید اما این حرکت کوچک مطمئناً باعث خواهد شد که آن‌ها احساس ویژه‌ای بکنند و معنی زیادی برای آن‌ها دارد. به والدین خود بگویید... من عاشق هر دوی شما هستم.

البته آن‌ها یقیناً می‌دانند که شما عاشق آن‌ها هستید اما گفتن آن هرازگاهی خیلی به‌زحمت نیاز ندارد، مگر نه؟ احتمال آن است که حتی اگر شما تلاش کرده‌اید تا به پدر و مادر خود بگویید که چقدر عاشق آن‌ها هستید اما در برقراری ارتباط درست با آن‌ها خیلی موفق نبوده‌اید. بنابراین، آن‌ها را با آغوش باز در بغل بگیرید و به آن‌ها بگویید که چقدر احساس خوشحالی می‌کنید از این‌که به‌عنوان کودک آن‌ها به دنیا آمده‌اید!

  به والدین خود بگویید... من نمی‌توانم زندگی خود را بدون شما تصور کنم

حتی گرچه شما واقعیت زمخت و تلخ زندگی را درک کرده باشید، وقتی‌که چنین فکری به ذهن شما می‌آید که والدین شما برای همیشه در کنار شما نخواهند بود این کمتر از یک کابوس شبانه نیست. ما اغلب فراموش می‌کنیم که والدین ما نیز پیر می‌شوند. بگذارید آن‌ها بدانند که شما چقدر ممنون و سپاسگزار حضور آن‌ها در زندگی خود هستید. بگذارید احساسات شما بیرون بریزند چون شما هرگز نمی‌دانید که ممکن است فردایی نباشد تا عشق خود را بیان کنید.

  به والدین خود بگویید... من متأسفم

همه‌ ما در نقطه‌ای یا قسمتی از زندگی به پدر و مادر خود درشتی کرده‌ایم و چیزهایی گفته‌ایم که عمیقاً آن‌ها را آزرده و رنجانده است. بارها، شما آن‌ها را ناامید کرده‌اید و ممکن است مطابق انتظارات آن‌ها زندگی نکرده باشید اما آن‌ها هنوز شما را باور دارند و به بارش عشق و محبت خود بر سر شما ادامه می‌دهند. شما آرزو می‌کنید که ای‌کاش می‌توانستید در زمان به عقب برگردید و همه‌چیز را درست کنید. اما چون این امر نمی‌تواند اتفاق بیفتد، همه‌ کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که از صمیم قلب خود معذرت‌خواهی بکنید و قصد آن را داشته باشید.

  به والدین خود بگویید... ممنون از شما به خاطر آنچه که من امروز هستم

شما هرگز نمی‌توانید به حد کافی از آن‌ها به خاطر این موضوع سپاسگزاری کنید. آن‌ها همیشه نقطه قوت و الهام شما بوده‌اند که به‌طور مداوم جلوتر از شما در زندگی حرکت کرده‌اند. آن‌ها تمام چیزهای بزرگ و کوچک را در مورد زندگی به شما آموزش داده‌اند. به آن‌ها بگویید که شما چقدر دلتنگ آن‌ها هستید و وقتی‌که آن‌ها در کنار شما نیستند خیلی در مورد آن‌ها فکر می‌کنید. بیشتر آن‌ها به شما آموزش داده‌اند که چگونه فرد بالغ، مسئولیت‌پذیر و انسان خوبی باشید. بگذارید آن‌ها بدانند که ابر قهرمانان واقعی در زندگی شما هستند.

  به والدین خود بگویید... شما الگوهای نقش‌های عالی برای من بوده‌اید

والدین شما الگوهای نقش‌های عالی برای شما بوده‌اند و شما همیشه از آن‌ها پیروی کرده‌اید. آن‌ها همیشه شما را تشویق کرده‌اند تا سخت کار کنید و فرد موفقی در زندگی بشوید. حتی اگر شما ممکن است در مسابقه‌ای باخته باشید و یا در امتحان شکست خورده باشید آن‌ها شیفتگان درجه یک شما بودند و هنوز هم هستند. تشکر از آن‌ها برای گذاشتن نهار مدرسه برای شما در هر روز، کمک به شما در انجام دادن تکالیفتان و رانندگی کردن برای شما و بردن شما به گشت‌وگذار تا این‌که شما به حد کافی قادر شوید تا خودتان مسافرت بکنید. این لیست بی‌پایان است!

  به والدین خود بگویید... ممنونم از شما به خاطر این‌که به من آموزش دادید چگونه به دیگران کمک کنم

این به خاطر آن‌ها است که شما این رفتار اصلی مهربانی و انسانیت را یاد گرفتید. به آن‌ها بگویید که شما چقدر آن‌ها را تحسین می‌کنید و آن‌ها را می‌بینید که از مسیر خود بیرون می‌روند تا به دیگران کمک کنند. بپذیرید که ما ممکن است حتی نصف حرمتی را که آن‌ها دارند نداشته باشیم.

پدر و مادر حقّ ممتاز و بی‌نظیری بر گردن فرزندان دارند؛ ازاین‌رو، مستحق اکرام و تعظیم خاص آن‌ها بوده و مسئولیت فرزندان دراین‌باره بسیار خطیر و غیرقابل‌اغماض است. رعایت حقوق و احترام آنان، آثار معنوی بسیاری دارد و حتّی در امور دنیوی فرزندان تأثیرگذار است. از سوی دیگر، تضییع حق آن‌ها و درشتی به آنان و انجام ندادن وظایف از سوی اولاد، آثار زیان‌بار و جبران‌ناپذیری برایشان در پی خواهد داشت.

شناسه خبر 39714