شناسه خبر:39932
1400/2/9 09:19:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: ده‌ها ویژه‌برنامه‌ این‌ سازمان در ماه مبارک رمضان با عنوان «شب‌های دلتنگی» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

روح الله وجدی‌هویدا روز چهارشنبه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه‌مانی، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری همدان در این ماه با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها تعمیق انس و الفت شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن‌آموزان فرهنگ‌سراها، جزء‌خوانی قرآن کریم از اول رمضان به‌صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات‌خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تأکید بر ویروس کرونا ازجمله برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری در این ماه است.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری با مشارکت مناطق چهارگانه شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز انجام شده است.

وجدی‌هویدا عنوان کرد: نصب بنر در ورودی مراکز فرهنگی (فرهنگ‌سراها) زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر اقدامات در ماه مبارک رمضان است.

وی ابراز کرد: برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن فعالیت‌های استودیوقرآن ویژه بزرگ‌سالان و خردسالان در بخش‌های تلاوت، تفسیر، مناجات، مداحی و سرود با هدف تولید آثار رسانه‌ای و گسترش و ترویج مفاهیم و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف به‌ویژه قشر جوان با موضوعات نو و متناسب با فضای روز جامعه انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: کتابت قرآن کریم توسط استاد مرتضی شعبانی در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: فضاسازی شهر به‌مناسبت لیالی قدر انجام شده و ویژه‌برنامه خودرویی این شب‌ها به‌مناسبت شهادت امیر مؤمنان علی (ع) در تپه مصلی نیز برگزار می‌شود.

وجدی‌هویدا بیان کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری محفل انس با قرآن پخش تلاوت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان هرروز یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در فضای بیرونی تالار قرآن انجام می‌شود.

وی برگزاری مسابقات قرآن ویژه خانواده بزرگ شهرداری همدان با هدف پی بردن به مفاهیم قرآنی و اسلامی و رعایت سبک زندگی اسلامی و عمل به آن‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان و کارکنان با مشارکت مجمع اساتید و قاریان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری همدان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ابراز کرد: برگزاری مسابقات با موضوعات آموزش شهروندی ویژه عموم شهروندان، برگزاری و اجرای برنامه رادیو شهروندی با عنوان (همدان آوا) در بحث مسائل و آموزش فرهنگ شهروندی و مجموعه مدیریت شهری و پرداختن به بحث مسائل مربوط به ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری غرفه‌های سلامت در میدان امام خمینی (ره) و پخش تلاوت قرآن در پیاده‌راه از دیگر برنامه‌ها است.

وجدی‌هویدا عنوان کرد: تهیه و تدوین کلیپ‌های نکات آموزشی با مشارکت انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نشر در فضای مجازی و اپلیکیشن شاد نیز انجام می‌شود.

شناسه خبر 39932