شناسه خبر:40052
1400/2/12 12:07:11

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از انهدام سه باند قاچاق سلاح در استان خبر داد و گفت: مرزداران هنگ مرزی پاوه و ثلاث باباجانی توانستند در پنج عملیات موفق، تمامی سه باند قاچاق سلاح را منهدم و هشت نفر را در این رابطه دستگیر و یک خودرو را نیز توقیف کنند.
سردار یحیی الهی روز گذشته در مراسم معرفی دستاوردهای انهدام سه باند سلاح و مهمات که با حضور خوش‌اقبال، معاون امنیتی سیاسی استاندار کرمانشاه برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی با ترفندهای مختلف قصد ناامن کردن کشور را دارند و یکی از برنامه‌های آنان جهت این ناامنی، ورود سلاح قاچاق به کشور است.
وی افزود: طی 15 روز گذشته اخباری مبنی بر فعالیت باندهای قاچاق سلاح واصل شد و نیروهای اطلاعاتی مرزبانی استان کرمانشاه توانستند با استفاده از ترفندهای خاص اطلاعاتی و استفاده از سیستم‌های نوین، اقدامات این باندها را در چتر اطلاعاتی خود قرار دهند.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرزداران هنگ مرزی پاوه و ثلاث باباجانی توانستند در پنج عملیات موفق، تمامی سه باند قاچاق سلاح را منهدم و هشت نفر را در این رابطه دستگیر و یک خودرو را نیز توقیف کنند.
الهی ادامه داد: در این راستا تعداد 165 قبضه سلاح جنگی (کلاش و کلت)، 6 هزار و 672 عدد فشنگ سلاح جنگی، 154 تیغه خشاب و چهار دستگاه بی‌سیم دستی نیز از این باندها کشف شده است.
وی در پایان گفت: مردم عزیز ایران اسلامی بدانند که فرزندان آنان در مرزبانی با چشمانی بیدار و عزمی راسخ از مرزهای کشور درحال دفاع هستند و در جهت حفظ امنیت کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
معاون امنیتی سیاسی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم بیان کرد: هدف دشمنان ناامنی کشور است و برای رسیدن به این هدف از هرگونه ترفندی استفاده خواهند کرد.
حسین خوش‌اقبال افزود: امنیت کنونی کشور حاصل تلاش شبانه‌روزی مرزدارانی است که با چشمانی بیدار، آگاه و مقتدر از مرزهای کشور حراست می‌کنند.
معاون استاندار کرمانشاه در پایان گفت: نیروهای امنیتی کشور به‌خصوص مرزبانی با هرگونه ترفند دشمنان مقابله خواهند کرد و اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به آنان نخواهند داد.

شناسه خبر 40052