شناسه خبر:40231
1400/2/16 09:47:06

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جریان فلسطین تجربه‌ 70 ساله تقابل «دیپلماسی» و «میدان» است، جریان مقاومت را زمینه‌ساز عقب‌نشینی اسرائیل دانست و گفت: فلسطین تجربه ملتی است که هم «دیپلماسی و سازش» را داشته و هم «میدان» را که باید از این تجربیات درس گرفت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی در جلسه بزرگداشت روز قدس با بیان اینکه احساس مسئولیت و حساسیت نسبت به سرنوشت جامعه مسلمین یکی از آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: به تعبیر پیامبر گرامی اسلام، اهتمام به امر مسلمین امری ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته و انتشار صوت وزیر امور خارجه، عنوان کرد: در این چند روز دوگانگی بین «دیپلماسی» و «میدان و مقاومت» مطرح شده که نه‌تنها این موضوع، بلکه هرگونه قطبی‌سازی، کار شایسته‌ای نیست.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر هستند، گفت: اگر به‌درستی به این موضوع نگاه کنیم، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، «میدان» زمینه را برای دیپلماسی فعال فراهم می‌کند و این دو در ارتباط با هم هستند.

وی با بیان اینکه جریان قدس و فلسطین تجربه‌ای 70 ساله از تقابل بین «دیپلماسی» و«میدان» است، مطرح کرد: در طول این سال‌ها به‌خوبی مشخص شد که دیپلماسی بدون مقاومت و درنظر نگرفتن میدان جواب نخواهد گرفت و بنابراین خوب است از تجربه فلسطین در بحث دیپلماسی و میدان بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جریان مقاومت را زمینه‌ساز عقب‌نشینی اسرائیل دانست و گفت: به برخی از افراد که «میدان» را نفی می‌کنند و تنها تأکید بر انجام مذاکره دارند، این پیشنهاد را می‌دهیم که اگر می‌توانند با مذاکره و دیپلماسی مسئله یمن را حل کنند!

وی با اشاره به اینکه ملت مظلوم یمن هفت سال است که در بدترین شرایط زیر بمباران نیروهای ائتلافی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: فلسطین تجربه ملتی است که هم «دیپلماسی، مذاکره و سازش» را داشته و هم «میدان» را و لازم است که امروز از این تجربیات استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در ادامه با گرامیداشت روز قدس، بیان کرد: اینکه امکان برگزاری مراسم روز قدس و راهپیمایی امسال به‌دلیل شرایط موجود فراهم نیست، نباید ما را از توجه به فضای عمومی جامعه غافل کند و باید به‌درستی این روز در جامعه تبیین کرد.

وی در ادامه سخنانش فلسطین را نماد مقاومت برشمرد و گفت: گروه‌های سرود در سطح شهر در این روز ضمن ایجاد یک نشاط اجتماعی، می‌توانند با استفاده از اشعار خود مواضع جریان فلسطین را احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به سالروز بمباران روز قدس در همدان و شهادت نمازگزاران همدانی در این روز، مطرح کرد: صداوسیمای همدان باید گزارش خوبی در رابطه با این موضوع تهیه و این اتفاق مهم در همدان را در سطح ملی معرفی کند.

شناسه خبر 40231