شناسه خبر:40282
1400/2/18 09:20:34
مسئول قرارگاه جهادی شهید الحسینی همدان مطرح کرد:

پوشش محرومیت‌های آموزشی نقاط محروم همدان توسط قرارگاه شهید الحسینی

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول قرارگاه جهادی شهید الحسینی همدان گفت: قرارگاه شهید الحسینی جهت پوشش خلأ امکانات آموزشی و تربیتی مناطق محروم همدان و حاشیه شهر فعالیت می‌کند.

میلاد مرادی اظهار کرد: علت انتخاب کسوت معلمی رویکرد و علاقه بنده به کارهای فرهنگی است و نیز وجود یک خانواده مذهبی که مشوق اصلی بنده بودند، از دلایل انتخاب این مسیر است.

وی اضافه کرد: ما زمانی که وارد دانشگاه فرهنگیان شدیم، با تعدادی از رفقا قرارگاه شهید الحسینی را تأسیس کردیم که از زمان فارغ‌التحصیلی تا به حال مشغول فعالیت هستیم.

مرادی با اشاره به اینکه کارکرد گروه شهید الحسینی در زمینه تعلیم و تربیت و مسائل آموزشی است، عنوان کرد: این گروه جهت پوشش خلأ امکانات آموزشی و تربیتی مناطق محروم همدان و حاشیه شهر فعالیت می‌کند و علاوه‌بر امور آموزشی و تربیتی در زمینه حمایت اقتصادی از خانواده‌های این دانش‌آموزان فعالیت دارد.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که در زمینه آموزش‌وپرورش وجود دارد، گفت: متأسفانه افرادی در بدنه مدیریتی این نهاد گمارده می‌شوند که تخصصی نسبت به تعلیم و تربیت ندارند، برای مثال عدم توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان زیرساخت اصلی نظام آموزش‌وپرورش است.

مرادی اضافه کرد: متأسفانه ما امروز بیشتر شاهد وزارت آموزش هستیم تا پرورش.

مسئول قرارگاه شهید الحسینی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این رابطه تأکیدات فراوانی داشته‌اند، ادامه داد: در رابطه با لزوم تقویت و توجه هرچه بیشتر به بُعد پرورشی متربیان در وزارت آموزش‌وپرورش رهبر انقلاب اسلامی تصریحات و تأکیدات جدی داشته‌اند که باید به آن‌ها توجه شود.

وی در پایان در رابطه با استفاده از تبلت‌های دانش‌آموزی به‌عنوان راهی جهت رفع هرچه بیشتر ناعدالتی‌های آموزشی از حیث دسترسی به امکانات آموزشی گفت: می‌توان با کمک خیریه‌هایی مانند بنیاد برکت و شرکت‌های داخلی تبلت‌های دانش‌آموزی آموزشی مناسب دانش‌آموزان ازنظر اقتصادی و فرهنگی تولید کرد.

شناسه خبر 40282