شناسه خبر:40478
1400/2/21 09:29:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از کسب رتبه سوم جشنواره روستادوست توسط کارآفرین ملایری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، شهرام عابدی از برگزاری جشنواره صنایع روستادوست در اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: جشنواره صنایع روستادوست با هدف افزایش بهره‌وری و درآمد اشتغال روستایی در بخش‌های مختلف تولیدات روستایی ازجمله کشاورزی، دامپروری و نیز حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این عرصه، برای تقویت اشتغال‌زایی و جهش تولید در روستاها و مناطق محروم برگزار شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در مناطق روستایی اجرا می‌شود، افزود: طرح «صنایع روستادوست» از مفاهیم ابتکاری این نهاد است که فراخوان آن از مردادماه سال گذشته اعلام و پس از بررسی ایده‌های واصله و محصولات و دستگاه‌های مخترعین، تعداد 107 طرح جهت شرکت در نمایشگاه کشوری انتخاب شد که دو طرح مربوط به کارآفرینان همدانی بوده است.

عابدی ابراز کرد: پس از داوری طرح‌های واصله درنهایت سه طرح به‌عنوان طرح نمونه کشوری انتخاب شدند که طرح دستگاه گردوتکان آقای سعید شریف‌آبادی از شهرستان ملایر استان همدان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

وی خاطرنشان کرد: ما افراد مخترع را رها نخواهیم کرد و در سال جاری در حوزه فضای مجازی اقداماتی در بخش آموزش کسب‌وکار نیز صورت گرفته است.

عابدی در پایان افزود: امیدواریم با اجرای این طرح، بتوانیم گامی در راستای جهش تولیدات روستایی و ورود اقتصاد دانش‌بنیان به روستاها برداریم تا بحث اشتغال در روستاها بیشتر رونق بگیرد.

شناسه خبر 40478