شناسه خبر:40595
1400/2/25 09:16:07
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

مانع‌زدایی ستاد تسهیل از 2 واحد تولیدی در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از رفع موانع پیش روی یک واحد مرغداری و یک شرکت داروسازی در استان خبر داد و گفت: پشتیبانی از تولیدکنندگان و صنعتگران در اولویت برنامه امسال مسئولان قرار دارد.

«ظاهر پورمجاهد» روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: یک واحد مرغداری فعال در استان با مشکلات بدهی بانکی دست‌وپنجه نرم می‌کرد که در این کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای حمایت از این واحد ارائه شد.

وی گفت: براساس دستورالعمل بانک مرکزی صاحب این واحد تولیدی مکلف شد هفت‌ونیم درصد از بدهی خود را به بانک بپردازد و مابقی طبق قانون تقسیط شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مصوبه‌های ستاد تسهیل را مصداق قانون ارزیابی کرد و از بانک‌های استان خواست در اجرای این مصوبات همت بیشتری داشته باشند.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های داروسازی استان نیز برای واردات ماشین‌آلات و تجهیزات نیازمند حمایت سیستم بانکی بود که با هماهنگی ایجادشده این فرآیند آسان‌سازی شد.

وی با بیان اینکه استان همدان با برخورداری از سه شرکت داروسازی یکی از قطب‌های تولید داروی کشور محسوب می‌شود، افزود: پشتیبانی از این صنایع که جزء شرکت‌های فعال و اشتغال‌زا هستند، ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به فعالیت مرکز رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق سامانه tashil.stsm.ir و شماره تماس 31448888 مسائل خود را به اطلاع کارشناسان برسانند.

وی تأکید کرد: مشکلات مطرح‌شده در این مرکز توسط کارشناسان مستقر رسیدگی و درصورت لزوم به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

به گفته پورمجاهد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به استناد قانون رفع موانع کسب‌وکار ایجاد شده و به‌صورت جهادی و انقلابی به وظایف خود عمل کرده و در این راستا از پیشنهادات صاحب‌نظران و اندیشمندان استقبال می‌کند.

سال گذشته 66 جلسه ستاد تسهیل در استان همدان تشکیل شد و 272 مصوبه ماحصل این جلسات بود.

شناسه خبر 40595