شناسه خبر:40656
1400/2/26 09:28:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان از تدوین تقویم آموزشی برای کلیه دست‌اندرکاران اجرای انتخابات در شهرستان همدان خبر داد و گفت: بازنگری کارشناسی شعب گرفتن رأی در دستور کار است.

محمدعلی محمدی در جلسه هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان که با دستور کار جانمایی شعب گرفتن رأی انتخابات تشکیل شد، از بازنگری شعب گرفتن رأی با نگاه علمی و پیش‌بینی ملاحظات بهداشتی خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از شاخص‌های مدنظر در انتخاب شعب گرفتن رأی، گفت: در دسترس بودن برای مردم، پوشش مناسب خدمات ارتباطی و امنیت ازجمله این شاخص‌ها است.

فرماندار همدان افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی‌های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله‌گذاری در بازنگری شعب گرفتن رأی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در برخی از شعب گرفتن رأی شهری در دوره‌های قبلی انتخابات کمتر از 130 رأی و در برخی حدود سه هزار رأی داشتیم که در این راستا با ملاحظه تراکم جمعیت، فاصله جغرافیایی و تعداد آرای مأخوذه تغییراتی در محل شعب گرفتن رأی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه سلامت انتخابات باید برای همه نصب‌العین باشد، تصریح کرد: برای کلیه رده‌های اجرایی انتخابات آموزش‌های لازم و جلسات توجیهی با زمان‌بندی مشخص در قالب تقویم آموزش تدوین شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت شیوع کرونا تعداد جلسات آموزش را افزایش دادیم و ناچاریم جلسات را با نفرات محدودتری برگزار کنیم.

فرماندار همدان در پایان گفت: 314 شعبه گرفتن رأی شهرستان درحال بررسی دقیق با ملاحظات ذکرشده هستند و تا نیمه خردادماه کار جانمایی شعب به پایان خواهد رسید.

شناسه خبر 40656