شناسه خبر:40775
1400/2/28 10:55:08
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

آغاز به‌کار مجدد پروژه کنارگذر غربی

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد پروژه کنارگذر غربی همدان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته این پروژه تأمین اعتبار شد و مجدداً آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی روز گذشته با اشاره به آغاز به‌کار مجدد پروژه کنارگذر غربی، اظهار کرد: پس از مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شد، اعتبار این پروژه تخصیص یافت و آغاز به‌کار مجدد پروژه نیمه‌تمام کنارگذر غربی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماشین‌های سنگین که از مبدأ تهران به مقصد کردستان و کرمانشاه حرکت و از همدان عبور می‌کنند، زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان را تخریب می‌کنند که با اتمام پروژه کنارگذر غربی از حیف‌ومیل بیت‌المال جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مزایای این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: کاهش زمان سفرهای برون‌شهری، کاهش آلودگی‌های صوتی، مزایای زیست‌محیطی، کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، کاهش تصادفات، آرامش خاطر در هنگام سفر و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی، کاهش طول مسیر و مشکلات ناشی از عبور خودروهای سنگین در داخل شهر همدان، از مزایای آن است.

وی در پایان سخنانش گفت: این پروژه به طول 27.5 کیلومتر در حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 19 کیلومتر از این مسیر آسفالت‌ریزی شده است.

شناسه خبر 40775