شناسه خبر:40851
1400/2/29 09:52:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان گفت: بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین استان جمع‌آوری و شناسنامه این بانوان تدوین می‌شود.

لیلا آژیر روز سه‌شنبه در نشستی با بانوان کارآفرین شهرستان بانه با اشاره به توانمندی بانوان این شهرستان در زمینه تولید و اشتغال اظهار کرد: بحث کارآفرینی بانوان در دولت نخست تدبیر و امید آغاز شد و در دولت دوازدهم سیاست‌های دولت به سمت توانمندسازی اقتصادی بانوان سوق داده شد.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل بانوان کارآفرین آسیب‌شناسی شده و مهم‌ترین مشکلات بانوان بحث مجوز فعالیت، بازار فروش، آموزش، تسهیلات و ضمانت‌های بانکی است.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان با بیان اینکه قانون برای زنان و مردان در زمینه اشتغال برابر است گفت: بخشی از مشکلات بانوان کارآفرین در شهرستان حل می‌شود و بخشی از این مشکلات نیاز به مکاتبات و پیگیری‌های استانی و کشوری دارد.

آژیر اظهار کرد: تسهیلات چهار درصد سود در زمینه اشتغال فراگیر روستایی همچنان وجود دارد که یکی از مشکلات ما در زمینه اشتغال این است که زنان انتظار دارند که تسهیلات بدون بهره بانکی دریافت کنند که این موضوع اجرایی نمی‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات بانوان تولید‌کننده شیوه فروش محصولات است که باید بازار را به سمت فروش مجازی و اینترنتی سوق دهیم و تهدیدهای این فضا را به فرصت برای بانوان تبدیل کنیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان افزود: تسهیلگر کشوری برای تسهیلگری در زمینه فعالیت بانوان انتخاب شده و در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز تسهیلگر انتخاب می‌شود که با کارآفرین ارتباط مستقیم دارند و در زمینه فروش اینترنتی و مجازی کارآفرینان و تولید‌کنندگان را آموزش می‌دهند.

آژیر اظهار کرد: زنان کارآفرین و تولید‌کننده کشور به شبکه تسهیلگری متصل می‌شوند و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی کالاهای تولیدی بانوان تولید‌کننده را در معرض فروش قرار می‌دهند که مشکل فروش و بازاریابی بانوان حل می‌شود.

وی گفت: بی‌انگیزگی و بی‌رمقی یکی دیگر از مشکلات بانوان کارآفرین است که این معضل باعث شده بسیاری از بانوان کارآفرین و فعال همچنان ناشناخته بمانند.

  بانوان 70 درصد نیروی کار شهرک صنعتی بانه را تشکیل می‌دهند

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: زنان کارآفرین و توانمند مهم‌ترین ظرفیت برای کارهای تولیدی و خدماتی هستند از این ظرفیت‌ها در شهرستان بانه به‌خوبی بهره‌گیری شده به‌طوری که بیش از 70 درصد نیروی کار شهرک صنعتی بانه را بانوان تشکیل می‌دهند.

اسماعیل رستم‌پور با اشاره به فعالیت بخش زیادی از بانوان در زمینه خیاطی افزود: بانوان باید در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت کند و در بانه بسترهای لازم برای حضور و فعالیت زنان در همه بخش‌های تولیدی و خدماتی فراهم است.

وی رسمی شدن مرز سیرانبند بانه، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان را از ظرفیت‌های مهم برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: بانوان مهم‌ترین نقش را در توسعه آینده شهرستان بانه دارند و این شهرستان کلید توسعه استان است.

فرماندار شهرستان بانه گفت: باید بانوان ایده‌ها و طرح‌های خود را با همکاران ما مطرح کنند و همکاران نیز اقدامات لازم را برای اجرای ایده و طرح‌ها انجام می‌دهند.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

شناسه خبر 40851