شناسه خبر:40982
1400/3/1 10:32:23

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: مسئولان لندنی پیش از این گفته بودند که نمایشگاه به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد ولی بعداً اعلام کردند که این رویداد کتاب مهم در سه هفته به صورت تمام دیجیتال برگزار خواهد شد.

مسئولان نمایشگاه کتاب لندن (LBF) گفتند که به خاطر شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور بریتانیا و دیگر نقاط جهان، کنفرانس‌های مجازی نمایشگاه با تاکید ویژه روی آموزش و مسائل آموزشی در مورد ویروس کرونا برگزار خواهد شد. مسئولان لندنی پیش از این گفته بودند که نمایشگاه به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد؛ ولی بعداً اعلام کردند که این رویداد کتاب مهم در سه هفته به صورت تمام دیجیتال برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کتاب لندن با اعلام تصمیم نهایی خود مبنی بر لغو برگزاری فیزیکی این نمایشگاه گفته است که امسال ناشران و کاربران تنها به صورت دیجیتال و مجازی می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. مسئولان انگلیسی گفته‌اند یک سری رویدادها و برنامه‌های دینامیک آنلاین برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌اند.

نمایشگاه کتاب لندن یک نمایشگاه کتاب سالانه است که معمولاً در ماه آوریل در شهر لندن برگزار می‌شود؛ ولی امسال سازمان‌دهندگان آن اعلام کردند که نمایشگاه فیزیکی در اواخر ماه ژوئن برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب لندن در سال 1971 توسط کلیو بینگلی و لیونل لونتال پایه‌ریزی شد. در حال حاضر این نمایشگاه یکی از رویدادهای اثرگذار صنعت نشر در سطح دنیا است و سالانه بیش از 25هزار ناشر، کتابفروش، کتاب‌خانه، مولف و مترجم از 100 کشور دنیا در آن حضور می‌یابند. در کنار نمایشگاه، سمینارها و جلسات تخصصی مرتبط با نشر نیز برگزار می‌گردد.

مسئولان این نمایشگاه می‌گویند قرار است در هفته اول برگزاری نمایشگاه چهار کنفرانس مجازی مربوط به کتاب‌های آموزشی اجرا شود که اولین روز آن هفتم ماه ژوئن خواهد بود. در چهار روز متوالی برگزاری کنفرانس‌ها موضوعاتی از قبیل حقوق نویسندگان و چاپ کتاب‌های آموزشی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

امسال مسئولان نمایشگاه لندن دومین تجربه آنلاین خود را به صورتی متفاوت برگزار می‌کنند. اندی ونتریس مدیر این نمایشگاه گفت: با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری جهانی کرونا، می‌خواستیم تا حد ممکن به غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توجه کنیم و همزمان بهترین تصمیم ممکن را برای صنعت نشر بگیریم.

وی افزود: با ادامه بلاتکلیفی‌ها در خصوص سفرهای بین‌المللی و واکسیناسیون، روشن است با برگزاری یک رویداد فیزیکی در سال 2021، نمی‌توانیم آنچه در نظر داریم را تمام و کمال به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه عرضه کنیم. در فرمتی جدید قرار است نمایشگاه در سه هفته ماه ژوئن برگزار شود تا مخاطبان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

امسال «متن هیگ» یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان سال‌های اخیر بریتانیا به عنوان نویسنده اصلی نمایشگاه انتخاب شده است و قرار است در رویدادهای مختلفی برای حاضران سخنرانی کند.

شناسه خبر 40982