شناسه خبر:410
1397/6/18 19:06:22

سپهرغرب، گروه استان‌ها: استاندار کردستان با بیان اینکه بازنشستگان باید سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری شوند، گفت: باید فرصتی برای درس‌آموزی و اخذ تجربه از بازنشستگان در استان ایجاد شود.
بهمن مرادنیا روز شنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری استان کردستان اظهار کرد: تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری در استان برای ایجاد اشتغال مجدد بازنشستگان و فراخوان آنان به چرخه کار در ابعاد مختلف خدمات، کشاورزی، دامپروری و عمرانی برای رهایی از افسردگی و بهره‌مندی این قشر پیشکسوت در استان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه بازنشستگان بهترین دوران عمر خود را در راه خدمت به مردم و نظام طی کرده‌اند، افزود: ما درگیر رسیدگی به مشکلات مختلف استان هستیم و این دلیل بر فراموش کردن مطالبات بازنشستگان نیست بلکه هدف ما بهره‌مندی از این گنجینه‌های علم و دانش است.
استاندار کردستان ادامه داد: نباید ارتباط بازنشستگان بعد از اتمام دوران خدمت با سیستم اداری قطع و همه تجارب بازنشستگان از بستر خارج شود بلکه فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده جوانان و انتقال این تجارب به نسل‌های آینده ضروری است.
     قانون حقوق بازنشستگان اجرایی نمی‌شود
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: براساس قانون، حقوق بازنشستگان باید 80 درصد حقوق افراد شاغل باشد اما متاسفانه این قانون اجرایی نمی‌شود و ما به قانون تمکین نمی‌کنیم.
احسن علوی در ادامه اظهار داشت: اگر بزرگان در جامعه نباشند هیچ گونه منزلت و عظمتی درآن جمع دیده نمی شود و اجتماع وقتی ناسالم می‌شود که جایگاه بزرگان مخدوش شود.
وی مدیریت با تدبیر را در این مقطع زمانی برای صندوق خدمات درمانی و خدمات اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: امروز در کشور وضعیت اقتصاد به هم خورده و مردم نارضایتی‌هایی دارند که همه باید با صبر و شکیبایی در صدد رفع آن برآییم.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی مشکل بزرگ نمایندگان را عدم بانک اطلاعاتی قوی عنوان کرد و یادآور شد: باید همه مدیران توسط این بانک با ما در تماس باشند و مشکلات اداره مربوطه را از ما مطالبه کنند.

 

شناسه خبر 410