شناسه خبر:41007
1400/3/2 10:26:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان فرهنگ‌سازی و تولید محتوای مناسب را عاملی مؤثر در افزایش ایمنی راه‌ها بیان کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی‌راد به‌مناسبت هفته ایمنی راه‌ها در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی راه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: رسانه باید در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه فرهنگ‌سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند، افزود: باید تلاش شود تا با اقدامات مناسب ایمنی راه‌ها افزایش و عوامل خطرساز کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و تلاش برای رفع و اصلاح این نقاط، یادآور شد: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند نیز برای کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز نیازمند برنامه‌ریزی عملی برای کاهش رفتارهای پُرخطر هستیم، تأکید کرد: آموزش عابران پیاده پیرامون نحوه تردد در معابر، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌ها، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات ازجمله مواردی است که باید نسبت به آن‌ها توجه بیشتری شود.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه عامل انسانی در تصادفات سهم قابل توجهی دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث رانندگی هستند.

وی تصریح کرد: تلاش‌های بسیار خوبی در سالیان اخیر در این استان‌ برای کاهش تصادفات برون‌شهری انجام شده که در این میان نقش توسعه و بهینه‌سازی راه‌های موجود، تلاش‌های مجموعه پلیس راه، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل و نقش آموزشی رسانه‌ها، بسیار مؤثر بوده است.

27 اردیبهشت تا دوم خردادماه، هفته جهانی ایمنی راه نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 41007