شناسه خبر:41236
1400/3/6 09:45:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تلفات استخر پرورش ماهی سنندج به دلیل نداشتن مجوز بهره‌برداری مشمول دریافت غرامت نمی‌شود.

حمید حسین‌پور اظهار کرد: طی یکی، دو روز اخیر در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر تلف شدن ماهی یکی از استخرهای پرورش ماهی سنندج به دلیل قطعی برق منتشر شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده این واحد در حال حاضر فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری و کارت شناسایی به عنوان پرورش‌دهنده ماهی از طرف سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این فرد در استخری 150 مترمربعی اقدام به تولید 6 تن ماهی با وزن 180 کیلوگرم و سه تن ماهی حدود یک کیلوگرمی کرده است.

حسین‌پور با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان بیش از ظرفیت آب موجود اقدام به رهاسازی ماهی در این استخر شده است، گفت: به دلیل قطعی برق در چند روز اخیر یک هزار و 200 کیلوگرم ماهی در این استخر تلف و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه و غرامت شامل این واحد و هر واحدی که فاقد مجوز باشد تعلق نمی‌گیرد، یادآور شد: به همه مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان اطلاع‌رسانی شده که امسال با توجه به خشک‌سالی رهاسازی را بر مبنای میزان مجوز آب خود انجام دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون از مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان گزارشی مبنی بر تلفات ماهی ناشی از قطعی برق اعلام نشده است،افزود: علاوه براین اطلاع‌رسانی شده که با توجه به امکان قطعی برق، مراکز پرورش ماهی از سالم و فعال بودن ژنراتورهای برق خود اطمینان حاصل تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

تولید آبزیان در این استان به دو صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در 6 منبع آبی در قالب 6 تعاونی صیادی برای 487 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

شناسه خبر 41236