شناسه خبر:41317
1400/3/8 11:05:27

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه برای مردم مهم این است افرادی سر کار بیایند که مشکلات را حل کنند گفت: سرنوشت کشور میدان آزمون و خطا نیست، باید به کسی رأی داد که دارای برنامه و تیم اقتصادی قوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه همه ما باید در فضای انتخاباتی توجه بیشتری به تقوا داشته باشیم اظهار کرد: حواسمان باشد به خاطر مسائل سیاسی دچار بی‌تقوایی، قضاوت‌های نادرست و تخریب دیگران نشویم.

وی با اشاره به اینکه دریافت مالیات بر مسکن خالی می‌تواند موثر باشد افزود: البته قوانین در حوزه کشاورزی نیز خوب است اما اجرای آن مهم است چراکه صرف تدوین یک قانون مشکل حل نمی‌شود و مهم نظارت بر اجرا و عمل کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قوانین فراوانی در کشور وجود دارد اما به آن عمل نمی‌شود در حالی که اجرای آن می‌تواند مشکلات را حل کند، توجه به این مهم از سوی نمایندگان و مجلس را مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب عملکرد نمایندگان مجلس را مطلوب ارزیابی کردند که این یک افتخار برای نمایندگان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مر قانون در حوزه احراز صلاحیت‌ها عمل کرده است ادامه داد: افرادی که برای ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشدند و به رای شورای نگهبان تمکین کردند، قانونمداری خود را نشان دادند و این موضوع جای تقدیر دارد اما برخی رو به تخریب کردن آوردند که این اقدام درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با تأکید بر لزوم حضور پرشور در انتخابات تأکید کرد: شرکت نکردن در انتخابات مشکلی از کشور حل نمی‌کند که هیچ، بر مشکلات آن نیز می‌افزاید بنابراین هر فرد دوستدار وطن و انقلاب باید نسبت به این موضوع آگاه باشد.

وی شرکت در انتخابات را باعث تقویت دولت و دستگاه‌ دیپلماسی و عصبانیت دشمنان خواند و با بیان اینکه عدم مشارکت در این رویداد مهم سیاسی زمینه خوشحالی قاتلان شهید سلیمانی را فراهم می‌کند بیان کرد: سربلندی کشور نیاز به شرکت در انتخابات دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه درست است مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم را گله‌مند کرده اما راهکار حل آن قهر کردن با انتخابات نیست گفت: برخی دنبال این هستند که با عدم مشارکت، آدرس غلط به مردم بدهند که باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه برای مردم مهم این است افرادی سر کار بیایند که مشکلات را حل کنند افزود: سرنوشت کشور میدان آزمون و خطا نیست، باید به کسی رأی داد که دارای برنامه و تیم اقتصادی قوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه صرف وعده دادن و صحبت کردن مشکلات مردم برطرف نمی‌شود تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم باید برنامه اجرایی مبنی بر واقعیت‌ها و شناخت ظرفیت‌های کشور داشت و آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید دارای کارشناسان برجسته اقتصادی داشته و از تولیدکنندگان و مردمان شایسته استفاده کند ادامه داد: باید مردم در مدیریت کشور سهم داشته باشند و آنها که توانایی لازم را در اداره کشور دارند، ورود کنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: ما نیاز به دولتی انقلابی و جوان که دارای برنامه اقتصادی مناسب برای حل مشکلات کشور داشته باشد، نیاز داریم.

شناسه خبر 41317