شناسه خبر:41356
1400/3/9 10:08:48

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از توسعه فضای اورژانس بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان به مساحت 300 متر مربع خبر داد و گفت: دستگاه مورد نیاز تصفیه‌خانه سد سرابی نیز خریداری شده و در حال نصب است.

محمدمهدی مفتح با اشاره به برگزاری جلسه با دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت به ویژه درمان و اخذ تصمیماتی برای بهتر شدن وضعیت آن اظهار کرد: پیگیری پروژه احداث 18 واحد پانسیون پزشکان بیمارستان جدیدالاحداث شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در دستور کار داریم چراکه برای فعال‌تر شدن این بیمارستان پزشکان سکونت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه ساختمان‌ پانسیون پزشکان بیمارستان جدیدالاحداث سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تویسرکان فعلاً در مرحله اسکلت فلزی است خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های لازم موفق به تأمین اعتباری برای اجاره واحدهای مسکونی مورد نیاز پزشکان بیمارستان سردار شهید سلیمانی تا زمان بهره‌برداری از ساختمان پزشکان در حال ساخت بیمارستان، شدیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای بیمارستان و حوزه درمان شهرستان گفت: تاکنون برای بیمارستان شهید سلیمانی حدود 140 نیروی جدید چه به صورت قراردادی و چه به صورت رسمی جذب شده اما پیگیر تکمیل چارت سازمانی این بیمارستان هم هستیم.

مفتح از توسعه فضای اورژانس بیمارستانی سردارسلیمانی به مساحت 300 متر‌مربع و پیگیری بودجه برای این پروژه خبر داد و در خصوص تصفیه‌خانه سد مخزنی سرابی این شهرستان گفت: تصفیه‌خانه سد سرابی به منظور تأمین آب شرب تویسرکان یکی از پروژه‌های اساسی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه را بنده پس از پذیرش مسئولیت نماینده مردم پیگیری کردم و پروژه تصویب و در ردیف بودجه کشور قرار گرفت افزود: پروژه امروز پیشرفت خیلی خوبی دارد و کارهای ساخت و ساز آن تمام شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه مورد نیاز تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان برای ساخت با پرداخت هزینه به کشور هلند داده شد اما حدود یک سال و نیم بود اجازه حمل دستگاه به کشور انجام نمی‌شد ادامه داد: با وجود اینکه خرید دستگاه برای آب شرب و حوزه بهداشت و مصرف نظامی نداشت به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجازه حمل دستگاه از کشور هلند به ایران داده نشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری ساخت دستگاه در داخل به خاطر ابعاد دستگاه بزرگ‌تر از فنداسیون ساختمانی که برای دستگاه خریداری شده از کشور هلند می‌شد، هم نتیجه نداد اظهار کرد: نهایت دستگاه تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان در کشور اسپانیا ساخته و به ایران حمل شد.

مفتح با بیان اینکه هم‌اکنون دستگاه در سایت تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان برای نصب قرار دارد بیان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه نهایی و آب شرب مردم تویسرکان از سد سرابی تأمین شود؛ این آب بسیار سالم و گوارا «آب باران» بعد از تصفیه با املاحی بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه قبل از این آب شرب مردم تویسرکان از چاه‌های دشت فریازان تأمین می‌شد گفت: در سال‌های قبل به‌ویژه در تابستان بسیار با قطعی آب و کم شدن فشار آب مواجه بودیم؛ که با بهره‌برداری از این پروژه آب سد بسیار بهداشتی، با کیفیت بالا و با فشار خوب و بدون قطعی در اختیار مردم شهر تویسرکان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث تصفیه خانه سد مخزنی سرابی شهرستان تویسرکان به روش بی.او.تی توسط بخش خصوصی احداث شده و ان‌شاالله به‌زودی با نصب دستگاه شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

شناسه خبر 41356