شناسه خبر:41454
1400/3/11 09:55:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سپاه انصارالحسین استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سعید میرزایی‌سامعی با اشاره به موضوع این تفاهم‌نامه، گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و به‌منظور عمران و آبادانی مناطق محروم روستایی استان در موضوع مهم و حیاتی تأمین آب شرب و به جهت هم‌افزایی و ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب استان همدان و سازمان بسیج سازندگی استان منعقد شد.

وی ضمن اشاره به مفاد تفاهم‌نامه مذکور، عنوان کرد: براساس مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه تأمین و توزیع آب شرب مناطق کمتربرخوردار و روستایی در سراسر استان با مشارکت طرفین و جلب همکاری بخش غیر دولتی به‌ویژه جوانان مستعد داوطلب و جهادگر این مناطق انجام خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص برخی اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: ازجمله این اهداف می‌توان به تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌منظور کمک به رفع محرومیت، عمران و آبادانی مناطق کم‌برخوردار و روستایی در موضوع تأمین و توزیع آب شرب اشاره کرد.

فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود از دیگر اهداف تعریف‌شده در این تفاهم‌نامه است، عنوان کرد: شناخت، به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت نیروی جوان و با انگیزه جهادی در عمران و آبادانی مناطق محروم، کم‌برخوردار و روستایی با هدف کمک به رفع مشکل آب شرب این مناطق ازجمله اهداف مورد نظر است.

وی تصریح کرد: ما با انعقاد تفاهم‌نامه مذکور به دنبال تقویت روحیه جهادی و بسط فرهنگ کار و تلاش، جلب مشارکت مردمی در مناطق محروم، القای روحیه امید در جامعه، الگوسازی همکاری‌های فی‌مابین و توسعه و بسط آن در سطح کشور، کمک به افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی ضمن خدمت‌رسانی بی‌منت به مستضعفین هستیم.

میرزایی‌سامعی در ادامه ضمن اشاره به برخی محورهای تفاهم‌نامه ذکرشده، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های آب‌رسانی تک‌روستایی، احداث مجتمع‌های روستایی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از محل اعتبارات ملی و استانی، توسعه و بهسازی ناوگان آب‌رسانی سیار با استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی و خصوصی و کمک به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع ارزشمند آب شرب ازجمله اقدامات در دستور کار است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت طرفین به‌منظور به‌روزرسانی آمار و اطلاعات مناطق هدف، استفاده از فناوری‌های نوین در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردمی و ایجاد هم‌افزایی با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود، از دیگر محورهای تعریف‌شده در این تفاهم‌نامه است.

این مقام مسئول توضیح داد: به موجب این تفاهم‌نامه طرفین دارای تعهداتی هستند که به‌منظور هماهنگی و نظارت بر حُسن اجرای آن، کارگروه‌هایی در سطح استان متناظر با آن تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین مصوب شده به‌منظور انجام هماهنگی، تأمین اعتبارات، ایجاد زیرساخت‌های لازم، بسیج ظرفیت‌های استانی، کنترل پیشرفت برنامه‌های عملیاتی و ارائه گزارش مستمر کمیته شهرستانی متناظر با این تفاهم‌نامه تشکیل شود.

لازم به ذکر است تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در سه نسخه شامل هفت ماده و 39 بند تهیه شد.

شناسه خبر 41454