شناسه خبر:41474
1400/3/11 10:31:59

سپهرغرب، گروه خانواده: بسیاری از مادران در فرم‌های اداری جلوی شغل‌شان کلمه «خانه‌دار» را می‌نویسند و ته دلشان از نوشتن این کلمه «شرم» می‌کنند. شرمی که ریشه‌های فرهنگی زیادی دارد و آنان را در دسته زنان بیکار، کم سواد و کسانی که از صبح تا شب گوشه‌ای از خانه در حال استراحت هستند به غلط جا داده‌است و با تحقیر زنان خانه‌دار فشار روانی زیادی را روی کسانی قرار داده که به هر ترتیبی انتخابشان «خانه‌داری» بوده‌است. زنانی که ترجیح داده‌اند وقت بیشتری را با فرزندانشان بگذرانند و یا اینکه شرایط زندگی‌شان ایجاب می‌کرده که در خانه بگذرانن..

یکی از گله‌های همیشگی آنها این است که در جامعه دست‌کم گرفته می‌شوند و یا در دورهمی‌های دوستانه‌شان از ترس قضاوت‌های غلط کلمه «خانه‌دار» را با شرم به زبان می‌آورند. در ادامه 10 نکته طلایی برای شادی و آرامش بیشتر مادران خانه‌دار را بخوانید.

1. غر زدن را متوقف کنید 2. مغرور باشید 3. به خودتان برسید 4. هم‌نشینی بیشتر با همسر 5. با خانه خود دوست باشید 6. آشپزخانه را گرم نگهدارید 7. با مادرانی از جنس خودتان دوست شوید 8. یک زمان اختصاصی مشخص برای خودتان داشته باشید 9. روزهای بد را جدی نگیرید 10. قدر زندگی خود را بدانید

شناسه خبر 41474