شناسه خبر:41516
1400/3/12 09:43:16

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: در روز سوم خرداد یادمانی به‌عنوان نماد ایثار و مقاومت و اراده‌های آهنین مردم کردستان رونمایی می‌شود اما در آن جلسه به این اراده‌های آهنین تعرض می‌شود و این جای بسی تأسف است.

سردار سیدصادق حسینی در یادواره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد شهرستان سنندج که در محل یادمان ایثار و مقاومت مردم این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدای مسلمان کرد، اظهار کرد: در جنگ و دفاع مقدس بر کشور ما ظلمی واقع شد و تجاوزی صورت گرفت اما مردم کردستان و سایر استان‌ها جانانه از کشور دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن آمده بود که بخش‌های از کشور را جدا کند اما نتوانست کاری بکند و در این راستا نیز نماد دفاع در هشت سال دفاع مقدس در قاموس خرمشهر نقش بست.

وی افزود: خرمشهر نماد مظلومیت در اوایل جنگ، نماد مقاومت در دوران دفاع مقدس و نماد پیروزی و قدرت تا به امروز است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در خرمشهر افراد بسیاری با قلب‌های کوچک با اراده‌های بزرگ و آرزوهای بلند جنگیدند و این حماسه بزرگ را خلق کردند و اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا در روز سوم خرداد باید از این ایثارگران و شهدا تجلیل شود یا به شهدا بی‌احترامی شود؟

سردار حسینی افزود: ما برای عزت این کشور سنگلاخ‌ها و خار مغیلان را تجربه کردیم و الآن هم تجربه می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در روز سوم خرداد یادمانی به‌عنوان نماد ایثار و مقاومت و اراده‌های آهنین مردم کردستان رونمایی می‌شود اما در آن جلسه به این اراده‌های آهنین تعرض می‌شود و این جای بسی تأسف است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: باید همه بدانند که ایثار، گذشت و فداکاری تا به امروز ادامه دارد اما در کشور اسلامی و در مهد مقاومت که مردمانش هم جنگ را تجربه کردند و هم مبارزه‌ای چندساله با ضدانقلاب داشته‌اند و در خانه و کوچه و بازار مورد خشم دشمنان قرار گرفته‌اند شاهد اهانت به ساحت مقدس شهدا باشند.

حسینی تصریح کرد: شایسته نیست برای مقاصد سیاسی به ارزش‌های جامعه و به آن‌هایی که غیر از خدا و استقلال کشور هدف دیگری نداشتند و به دور از هیاهوی سیاسی جان و مال خود را فدای امنیت کشورشان کردند اهانت شود و مورد آماج ترکش سیاسی قرار بگیرند.

وی افزود: یک عده‌ای ناچیز، بی‌مقدار و ضعیف‌النفس در روز سوم خرداد و در یک جلسه رسمی به ارزش‌ها تعرض می‌کنند و خط مقاومت را به مال‌پرست و دنیاپرست متهم می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: همین افراد هستند که اجازه نمی‌دهند مردم به پیشرفت و توسعه برسند.

سردار حسینی افزود: ما برای استقلال کشورمان و دفاع از این آب‌وخاک هزینه‌های سنگینی داده‌ایم، مردمان با شرافت بسیاری در این سرزمین تربیت شدند، شجاعانی آمده‌اند و رفته‌اند که حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از این شجاعان است.

وی اظهار کرد: باکری‌ها در دریا، خرازی‌ها در بیابان‌ها، کاوه‌ها در ارتفاعات غرب و زین‌الدینی‌ها در جاده‌های پرپیچ و خم کردستان جان خود را فدا کردند تا امروز ما بگوییم که بزرگ و عزیز هستیم ولی افسوس بالاخره در کفشی هم ریگی پیدا می‌شود و در جویبار زلال حرکت انقلابی ملت ایران سنگ‌ریزه‌هایی هستند که به‌مرور کنار زده می‌شوند تا جریان زلال انقلاب را به مسیر روشن خود ارائه دهند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: نباید این‌جور اتفاق‌هایی بیفتد و شأن و جایگاه ارزش‌های انقلاب و شهدا از بین برود.

سردار حسینی افزود: ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها با تمام وجود تلاش کرده‌اند تا کشوری مترقی و در تراز بالای مردم غیرتمند مردم ایران داشته باشیم بنابراین هر مسئولی و دستگاهی وظیفه دارد که به‌تناسب جایگاه خودش با هنجارشکنان برخورد به‌موقع داشته باشد.

  انتقام از شهدا برای مقاصد مالی خیلی سخت و سنگین است

وی با انتقاد شدید از اقدام برخی سیاسیون در اهانت به شهدا در برنامه هفته گذشته آبیدر سنندج اظهار کرد: مسئولان درجه‌یک باید پاسخگو باشند و با افراد متخلف هم برخورد شود چراکه هر کس تخلفی می‌کند باید جوابگو باشد نه اینکه به شهدای خرمشهر حمله بشود.

وی افزود: از این اتفاق ناگوار دلمان خون شد و قطعاً این مسئله قابل پیگیری است چراکه اگر کسی مشکلی دارد و از کسی طلبکار است از مراجع مرتبط پیگیری کند نه به شهدا حمله کند.

  انتظار حماسه‌آفرینی مجدد از مردم کردستان داریم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو انتظار داریم مردم مشارکتی گسترده‌ای داشته باشند.

سردار حسینی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند یأس و ناامیدی راه بیندازند و جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای را شروع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه از مردم ما درس عبرت گرفته‌اند و مشت محکمی بر دهان آن‌ها زده شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ام‌القری مسلمین و مستضعفین است و انتخاب فردی انقلابی و اصلح که محرومین را مدنظر قرار دهد و به دغدغه‌های مردمی توجه ویژه داشته باشد، توزیع عادلانه اعتبارات، تأمین معیشت، مسکن و ازدواج، مبارزه با فساد و رانت و بی‌عدالتی، دفاع از کشور در مجامع بین‌المللی و ایجاد تحول جدید و فضای تنفس جدید ایجاد کند، باید مدنظر قرار گیرد.

سردار حسینی افزود: امیدواریم فردی در تراز ملت عزیز ایران و انقلاب اسلامی انتخاب شود و شاهد یک جهش بزرگ در عرصه تولید باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا درس چگونه زیستن و آبروداری به ما آموختند و امیدواریم دیگر شاهد همچنین بی‌احترامی‌ها و حوادث ناگوار در استان نباشیم.

شناسه خبر 41516