شناسه خبر:41633
1400/3/17 10:27:48

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بانه گفت: بنیاد برکت در راستای تحقق شعار سال، 220 میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره به روستاییان این شهرستان پرداخت کرد.

اسماعیل رستم‌پور روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی بانه با محوریت تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و مشارکت مردم در انتخابات سال 1400 اظهار کرد: در این شهرستان در راستای اجرای اشتغال روستاییان سال گذشته 150 میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که تاکنون با همکاری و همراهی ارگان‌های مربوطه 220 میلیارد ریال جذب شده که این اقدام ارزشمندی در راستای اشتغال‌زایی روستاییان است.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بانه افزود: اقدامات انجام‌شده در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بانه باعث جهش اقتصادی استان کردستان می‌شود و سرمایه‌گذاران خارجی را جذب می‌کند.

فرماندار بانه اظهار کرد: شرکت صنعتی بانه با کمبود زمین مواجه است که این نشان‌دهنده رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی است و تلاش برای ایجاد شهرک صنعتی شماره دو نیز انجام می‌شود.

رستم‌پور افزود: برای ایجاد شهرک شماره دو چند محل با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی شده و برای احداث این شهرک از 15 تا 50 هکتار پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نهایت تلاش را برای برگزاری انتخابات سالن توسط هیئت اجرای، هیئت بازرسی و نظارت انجام شده و جلسات امنیتی انجام و طرح‌های امنیتی نوشته شد.

فرماندار شهرستان بانه افزود: آنچه مردم انتخاب می‌کنند اصلاح است و تأکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری است که این بستر در شهرستان با افزایش شعبات پیگیری شده و نیاز است که همه ما شوق و رغبت مردم در انتخابات را بیشتر کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: مجوز محصولات فرهنگی و هنری و کارگروهی در زمینه طراحی مد و لباس با همکاری فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها راه‌اندازی شده و در نیمه دوم امسال جشنواره مد و لباس مناطق کردنشین نیز برپا می‌شود.

حمیدرضا خوشبخت افزود: اجاره‌بهای مستأجرین حوزه فرهنگی که مستأجر اداره اوقاف و امور خیریه هستند حداقل اجاره‌بها در نظر گرفته شده و تعدادی از اماکن آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی و هنری قرار گرفت.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

شناسه خبر 41633