شناسه خبر:41735
1400/3/19 10:34:44
مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان خبر داد؛

تکمیل قطعه 5 بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه تا پایان سال جاری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان از پیشرفت ٩٠ درصدی قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه میاندواب خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عرفان مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 320 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که تاکنون ١٥١کیلومتر از کل پروژه به اتمام رسیده است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت قطعات دیگر این کریدور در حال انجام است و هم‌اکنون تمام قطعات توسط پیمانکاران در دست احداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول 49 کیلومتر است که ٤٢کیلومتراز آن زیربارترافیک رفته و در مجموع از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

مرادی افزود: قطعه پنج این کریدور حد فاصل سنندج - دیواندره واقع شده و از جمله قطعات مهم این کریدور محسوب می‌شود که در صورت اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد.

وی تصریح کرد: با تکمیل این قطعه ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پرتصادف است، ارتقا خواهد یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود ١١٠میلیارد تومان برای ساخت قطعه پنج تاکنون گفت: اتمام پروژه نیاز به ٥٠ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم با تأمین به موقع آن در سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

 

شناسه خبر 41735