شناسه خبر:41966
1400/3/25 09:33:57
معاون اقتصادی استاندار همدان:

شهرک تخصصی «سیر» در همدان راه‌اندازی شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه 70 درصد سیر کشور در این استان تولید می‌شود، بر راه‌اندازی شهرک تخصصی «سیر» در همدان تأکید کرد.

«ظاهر پورمجاهد» روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی استان افزود: در سال گذشته حدود 41 هزار تُن سیر خشک در استان همدان تولید شد که به‌عبارتی 70 درصد سیر کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتازی تولید سیر در این خطه حاصلخیز موجب شده که همدان «قطب تولید سیر کشور» لقب بگیرد.

پورمجاهد اظهار کرد: واگذاری شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی باید با دقت انجام شود، زیرا برخی از شرکت‌ها توانایی لازم برای اداره امور و مدیریت شهرک‌ها را ندارند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی در استان، گفت: واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی براساس اجرای اصل 44 قانون اساسی و بهبود مشارکت بخش خصوصی در اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تعامل با صاحبان صنایع، انجام می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: بخش خصوصی موظف است طی 6 ماه نقشه‌های اجرایی را بدهد و حداکثر ظرف یک سال اقدام به ساخت کند و در غیر این صورت مسیر فسخ قرارداد قانونی پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اعلام کرد: رونق تولید بدون سرمایه‌گذاری ممکن نیست، چراکه سرمایه‌گذاران ضمن اشتغال‌زایی برای جوانان و جویندگان کار، به تأمین نیازهای جامعه پرداخته و چرخ‌های تولید جامعه را به حرکت درآورده و به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

پورمجاهد با اشاره به اهمیت و نقش شهرک‌های صنعتی در رشد و توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: مسئولان استان برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تلاش کنند.

شناسه خبر 41966