شناسه خبر:42114
1400/3/29 09:34:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از شناسایی پنج هزار انشعاب غیر مجاز آب در استان خبر داد و گفت: بیشتر این انشعابات مربوط به روستاها بوده است.

حمیدرضا کرم‌وند با اشاره به شناسایی انشعابات غیر مجاز آب در لرستان، اظهار کرد: طی سه‌ماهه نخست امسال پنج هزار انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و تبدیل به مجاز شدند.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تیم اجرائیات شرکت آبفا با حضور در شهرها و روستاهای استان ضمن بررسی انشعابات مشترکین، موفق به شناسایی این تعداد انشعاب غیر مجاز شده‌اند.

کرم‌وند با بیان آنکه بیشتر این انشعابات مربوط به روستاها است، افزود: متأسفانه برخی افراد از آب شرب برای آبیاری باغ‌ها، کشاورزی، دامداری و غیره استفاده می‌کنند که ضمن هدررفت آب سالم و بهداشتی، سبب اُفت فشار و نهایتاً قطعی در این مناطق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: وجود انشعابات غیر مجاز موجب افزایش هزینه‌های جاری شده و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی از روستاییان درخواست کرد که در حفظ و صیانت از تأسیسات آب‌رسانی کوشا باشند، چراکه هزینه خریداری و جایگزینی مجدد آنان بالا بوده و با توجه به اعتبارات محدود، برای این شرکت مقدور نیست.

کرم‌وند با جرم خواندن استفاده غیر مجاز از شبکه آب، بیان کرد: افراد متخلف با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان سبب وارد آمدن خسارت به شبکه آب‌رسانی می‌شوند، برای همین طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در پایان گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که هرگونه تخلف در مصرف آب را با شماره تلفن 122 به اطلاع شرکت آبفا برسانند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

 

شناسه خبر 42114