شناسه خبر:42292
1400/4/1 09:35:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: تسهیلات تشویقی در انتظار کشاورزانی است که چاه کشاورزی خود را جهت استفاده برای آب شرب اجاره دهند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده ابراز کرد: کشاورزانی که چاه کشاورزی خود را جهت استفاده برای آب شرب به شرکت آب و فاضلاب اجاره دهند، از طرف شرکت آب منطقه‌ای تسهیلات تشویقی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به بروز خشک‌سالی و کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی در سال جاری و به‌منظور تأمین کوتاه‌مدت آب شرب، باید به سمت شناسایی چاه‌های کشاورزی که امکان استفاده آن برای شرب است، رفت و آن‌‍ها را از کشاورزان اجاره کرد تا در موقع بحران بتوان از این چاه‌ها بهره برد.

ستوده ادامه داد: تغییر الگوی مصرف آب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عبور از بحران آب را تسهیل کند؛ بر همین اساس باید با فرهنگ‌سازی به سمت‌وسویی حرکت کرد که صرفه‌جویی از سوی تک‌تک افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: امروز باید با فرهنگ‌سازی مصرف بهینه به سمت‌وسویی حرکت کرد که آنچه به کاهش پرت آب در بخش کشاورزی، بخش آشامیدن، به‌ویژه شبکه‌های آب شهری ختم می‌شود، در اولویت همه برنامه‌های ما قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند سبب کاهش مصرف شود و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت ذخیره آب در سد اکباتان، صرفه جویی آب امری ضروری است.

ستوده ضمن درخواست مجدد از همشهریان محترم خصوصاً شهر همدان درخصوص صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب شرب، گفت: قطعاً با همکاری آحاد جامعه می‌توان بر مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد و در این خصوص نیز مدیران بخش دولتی به سمت اصلاح الگوی کشت کشاورزی، توسعه روش‌های نوین آبیاری و به‌خصوص قطره‌ای اصلاح شبکه‌های انتقال و توزیع آب شرب و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آبی موجود استان حرکت کنند.

شناسه خبر 42292