شناسه خبر:42355
1400/4/2 09:26:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: از ابتدای امسال 12 هزار و 400 نفر از مددجویان کمیته امداد که به‌طور مستقیم زیر پوشش خدمات درمانی این مجموعه بودند، به عضویت بیمه سلامت درآمدند.

سعید فرجی با بیان اینکه از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون 11 هزار و 457 سرپرست خانوار با اعضای خانواده تقریباً معادل 26 هزار و 580 نفر در استان درخواست آزمون وسع داشتند، اظهار کرد: بر این اساس تاکنون دهک هشت هزار و 695 خانوار یعنی تقریباً 76 درصد افراد، مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه برای 6 هزار و 693 خانوار پیامکی مبنی بر اینکه در کدام دهک قرار گرفته‌اند ارسال شده است، گفت: طبق این اقدام افراد دهک‌های پایین می‌توانند از خدمات بیمه سلامت رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تأکید بر اینکه نحوه شناسایی دهک‌ها به‌عهده ما نیست و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها زیرمجموعه وزارت رفاه مربوط می‌شود، افزود: از ابتدای امسال 12 هزار و 400 نفر از مددجویان کمیته امداد که به‌طور مستقیم زیر پوشش خدمات درمانی این مجموعه بودند، به عضویت بیمه سلامت درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: البته آمار کمیته امداد 18 هزار نفر ارائه شده بود، اما بخشی از این تعداد با سایر بیمه‌ها هم‌پوشانی داشتند و بخشی نیز مراجعاتی نداشته‌اند که ما تقاضا داریم زودتر این امر صورت گیرد تا بتوانند از خدمات استفاده کنند.

فرجی با اشاره به اینکه عدم مراجعات باعث می‌شود درصورت مراجعه به مراکز درمانی نتوانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند چون در فهرست ما قرار نگرفته‌اند، گفت: هر فردی که زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) بوده اما بیمه‌ای ندارد، می‌تواند به بیمه سلامت مراجعه کند و از خدمات ما بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون وسع برگزار می‌شود تا افرادی که توانایی مالی ندارند رایگان خدمات بگیرند و افراد دارای تمکن مالی حق بیمه پرداخت کنند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کمتر از پنج درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند و رایگان خدمات دریافت کنند، چراکه تعدادی از بیمه‌ها هم‌پوشانی دارند و تعداد قابل توجهی از افراد نیز قشر برخوردار هستند.

شناسه خبر 42355