شناسه خبر:42368
1400/4/2 09:46:48

سپهرغرب، گروه خبر: بنیاد علوی با اجرای طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محرومی چون هلیلان و ملکشاهی آن‌ها را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌دهد.

از اهداف مهم بنیاد علوی ایجاد تغییر نگرش در بین مردم و نقاط محروم برای مشارکت و هم‌افزایی در طرح‌های عمرانی بنیاد علوی است و شهرستان هلیلان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار نقطه توجه بنیاد علوی در استان قرار گرفته است.

حال طی هفته‌های گذشته و ماه‌های قبل شاهد اقدامات بی‌نظیر بنیاد علوی جهت رفع محرومیت این شهرستان بوده‌ایم که با توجه به شدت محرومیت آن بنیاد تمام توان و تلاش خود را جهت رفع محرومیت در منطقه به‌ویژه روستاهای محروم‌تر آن به کار گرفته است.

برای تقویت باور و اعتماد مردم نسبت به برنامه‌های توسعه‌محور بنیاد علوی از شاخصه‌هایی چون شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده و مغفول مناطق، توانمندسازی جوامع محلی، ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در طرح‌ها، ایجاد اشتغال پایدار روستایی، آموزش و استفاده می‌شود.

بنیاد علوی برای تحقق برنامه‌های خود نیازمند مشارکت عمیق مردم و مسئولان آن منطقه است که این هم‌افزایی‌ها منتج به رشد و شکوفایی پایدار مناطق محروم می‌شود.

حال این سفیران پیشرفت در هوای گرم و طاقت فرسای 40 درجه سانتی‌گراد هلیلان باز تمام هم و غمشان آبادانی روستاها و لبخند مسرت آمیز بر لبان کودکان آفتاب سوخته و مادرانی که دستانشان تاول زده بوده و اینگونه است در ایران اسلامی جهادگرانی امروز وجود دارند که ایثار و عشق و فداکاری را معنا می‌کنند.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان گفت: بنیاد علوی 25 میلیارد ریال در راستای تسریع در تکمیل پل جزمان هلیلان هزینه کرده است.

احمد همتی افزود: همچنین 14 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت هنرستان هشت کلاسه شهر کهره هلیلان با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص داده است.

وی در خصوص حذف مدارس کانکسی در شهرستان هلیلان گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و اداره کل نوسازی مدارس استان بنابر حذف مدارس کانکسی امضا شده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هیلان اضافه کرد: مقرر شده با اداره کل نوسازی مدارس استان تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید پرونده مدارس کانکسی در این شهرستان بسته شود.

همتی نیز یادآور شد: بنیاد علوی همچنین پنج میلیارد ریال برای تکمیل گازرسانی به مدارس هلیلان تخصیص داده است.

وی در ادامه از تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بنیاد علوی و ایجاد سرای پیشرفت کودک در هلیلان خبر داد و افزود: هدف از تأسیس این مرکز آموزش مبانی اعتقادی و کارآفرینی در سطح کودکان و نوجوانان سراسر شهرستان است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هیلان اضافه کرد: ساخت مسکن ارزان قیمت برای زوجین جوان فاقد مسکن، کمک هزینه جهیزیه 23 زوج جوان شهرستان و تأسیس مراکز مشاوره ازدواج جوانان از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد در هلیلان است.

همتی در مورد پروژه مسجد و مدرسه روستای ورمله اظهار کرد: بنیاد علوی این دو پروژه را توسط گروه‌های جهادی تکمیل می‌کند.

وی در خصوص ساخت مسجد و مدرسه در دو روستای سیرکانه و باخ زردلان نیز افزود: مقرر شده با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و بنیاد علوی تا پایان سال این پروژه‌ها کلنگ زنی شوند.

اختصاص 25 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس

فرماندار هلیلان نیز گفت: 25 میلیارد ریال تاکنون برای تعمیر و تجهیز مدارس دوردست هلیلان هزینه شد و برنامه داریم در سال 1400 با اعتبارات بنیاد در این راستا افزایش یابد.

سعید شهبازی افزود: بنیاد علوی همچنین برای نوسازی و تجهیز کامل مدارس این شهرستان در سال جاری برای هر مدرسه تا سقف 500 میلیون ریال اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینکه برای بهسازی جاده راه دسترسی بین مزارع روستای مهدیه دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی هزینه شده است، گفت: این جاده به طول 6 کیلومتر و پوشش 500 هکتاری زمین‌های کشاورزی در طول کمتر از سه هفته به بهره برداری رسید.

  فعالیت‌های بنیاد علوی در زمینه‌های مختلف

مسئول روابط عمومی بنیاد علوی نیز افزود: بنیاد علوی فعالیت‌های خود را در بخش‌های زیرساخت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان‌های هلیلان و ملکشاهی متمرکز کرده است.

سبزی افزود: بنیاد علوی 50 درصد هزینه پروژه انتقال آب به روستای داجیوند هلیلان را نیز بر عهده گرفته است.

نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان (بنیاد علوی) اوایل شهریور ماه سال 99 افتتاح شد که مهم‌ترین هدف این نهاد محرومیت زدایی این شهرستان در قالب اجرای طرح‌های مختلف و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

شهرستان تازه تأسیس هلیلان به همراه ملکشاهی جزو 27 شهرستان هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد هستند.

شناسه خبر 42368