شناسه خبر:42764
1400/4/10 09:27:30

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای مهار و مدیریت آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق مستعد آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی این استان، بیش از 645 کیلومتر «آتش بُر» ایجاد شده است.

سرهنگ مهدی نوری روز چهارشنبه در این‌باره اظهارکرد: 20 کانون بحرانی مستعد آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان همدان شناسایی و بلوک بندی شدند.

وی افزود: مکاتبات و رایزنی‌های لازم برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی با فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مناطق بحرانی و تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد بحران استان، دهیاران و شوراهای اسلامی هر روستا به عنوان سر گروه تیم‌های واکنش سریع آن منطقه هنگام وقوع حریق هستند تا با ورود به هنگام و مهار سریع حریق، از سرایت آتش به دیگر مناطق جلوگیری کنند.

سرهنگ نوری ادامه داد: تمامی تجهیزات مورد نیاز مهار آتش سوزی از جمله دمنده، فلکس بک، لباس ضد آتش، کفش و پوتین، تجهیزات انفرادی برای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی تامین و تهیه شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: همه مناطق بحرانی و مستعد آتش‌سوزی توسط نیروی کشیک اطفا حریق به صورت 24 ساعته و شبانه روزی رصد و پایش می‌شوند همچنین 15 پاسگاه ویژه حفاظتی از عرصه‌های منابع طبیعی در روزهای گرم تابستان حراست می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: برقراری کشیک اطفا حریق در ستاد اداره کل و شهرستان‌ها از دیگر اقداماتی است که برای مهار آتش سوزی احتمالی صورت گرفته است.

سرهنگ نوری اضافه کرد: همچنین سامانه‌های 1504 و 139 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و افراد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی در عرصه‌های طبیعی مورد را از طریق این سامانه‌ها می‌توانند گزارش دهند.

شناسه خبر 42764