شناسه خبر:42796
1400/4/10 10:19:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: کم‌آبی و افت فشار در روستاهای علیگه، حصارشاوه، جوب گوهرعلیا، سفلی و شورابه ملگ به علت وجود انشعابات غیر مجاز و مصارف بالای مشترکین است.

 

نورالله تیموری علت کم‌آبی و افت فشار در روستاهای علیگه، حصار شاوه، جوب گوهر علیا، سفلی و شورابه ملگ وجود انشعابات غیر مجاز و مصارف بالای مشترکین عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز صورت گرفته است.

وی افزود: به دنبال دریافت گزارش مربوط به کمبود و افت فشار آب در روستاهای فوق، رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت و با بازدیدهای میدانی، تلاش اکیپ حوادث و اتفاقات شهرستان ایوان مشخص شد این کمبود آب به علت انشعابات آب غیر مجاز است که برای آبیاری باغات، آب احشام و مصارف دیگر استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه آب روستاهای فوق از خط انتقال آب سیاهگل تأمین می‌شود گفت: در این زمینه اشتراک‌های غیر مجاز شناسایی و اقدامات لازم برای جمع‌آوری آن صورت گرفته و با همکاری مردم و شناسایی سایر انشعاب‌های غیر مجاز و انجام اقدمات فنی ازجمله تعویض خط لوله پمپاژ، کمبود آب به ویژه در ساعات پیک مصرف رفع می‌شود.

تیموری تصریح کرد: افت فشار، کمبود و قطعی مکرر آب در سطح بعضی از روستاها، آسیب‌هایی است که انشعابات غیر مجاز ایجاد می‌کند و کیفیت خدمات‌رسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی همچنین از رفع گرفتگی شبکه داخلی روستای چالانچی شهرستان ایوان خبر داد و افزود: با عنایت به بازدید میدانی و گزارش دهیار روستای چالانچی مبنی بر قطع آب تعداد 22 خانوار از اهالی روستای چالانچی، پس از بررسی به عمل آمده در خصوص انسداد شبکه داخلی، اکیپ حوادث و اتفاقات امور آبفای شهرستان نسبت به رفع انسداد و تغییر مسیر لوله با اجرای حفاری و لوله‌گذاری به مقدار 100 متر لوله سایز 75 میلی‌متر اقدام و مشکل بی‌آبی مشترکین روستا مرتفع شد.

شناسه خبر 42796