شناسه خبر:42815
1400/4/12 09:17:03
معاون استاندار همدان خبر داد:

افتتاح ذوب آهن اسدآباد ظرف سه ماه آینده

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از افتتاح و بهره‌برداری کارخانه ذوب آهن اسدآباد ظرف سه ماه آینده خبر داد.

ظاهر پورمجاهد در حاشیه بازدید از کارخانه ذوب آهن اسدآباد به اتفاق فرماندار شهرستان، اظهار کرد: درحال حاضر ذوب آهن اسدآباد به بخش خصوصی واگذار شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی درحال بازسازی تأسیسات و ماشین‌آلات این واحد صنعتی بوده و بنا به قول سرمایه‌گذار ظرف سه ماه آینده طرح صنعتی ذوب آهن اسدآباد با تولید فرومنگنز آماده افتتاح و بهره برداری و آغاز به‌کار است.

پورمجاهد با تبریک به مدیران شهرستان اسدآباد به‌خاطر تلاش برای بازگشت این واحد راکد صنعتی بزرگ شهرستان به چرخه تولید، تصریح کرد: این طرح در سال 90 با تولید شمش چدن افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید که بعد از گذشت سه ماه به‌علت عدم صرفه اقتصادی شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و اکنون با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از 10 سال غیر فعال بودن، طرح فوق احیا شده و به چرخه تولید بازمی‌گردد؛ ضمن اینکه از 26 سال پیش مردم منطقه منتظر افتتاح و بهره‌برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

وی تعداد اشتغال مستقیم طرح را 100 تا 200 نفر و اشتغال غیر مستقیم را 700 نفر برشمرد و یادآور شد: در سال نخست طرح ذوب آهن شهرستان اقدام به تولید 100 هزار تُن محصول فرومنگنز خواهد کرد که در سال آینده میزان تولید سالیانه طرح به 250 هزار تُن افزایش خواهد یافت.

پورمجاهد یادآور شد: در این طرح بخش خصوصی جدید سه طرح شامل ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی از گندله موجود شرکت صبانور و نیز طرح زینتر پلن (تبدیل پودر منگنز به کلوخ) را در برنامه دارد.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: تلاش ما بر آن است که با پیگیری‌ها این طرح بزرگ بنا بر اطمینان سرمایه‌گذار ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

پورمجاهد در ادامه در بازدید از سایت گلخانه 40 هکتاری واقع در اراضی بهراز نیز تصریح کرد: برای احداث سایت 40 هکتاری گلخانه اسدآباد نیز سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده و از طریق شرکت گلخانه‌های استان زمین و عرصه مورد نیاز به وی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه عرصه سایت گلخانه دارای سند است، خاطرنشان کرد: این سایت دارای 45 قطعه زمین بوده که سرمایه‌گذار نسبت به قطعه‌بندی سایت خود اقدام کرده و در فاز نخست 10 هکتار آن احداث خواهد شد.

پورمجاهد گفت: با احداث 10 هکتار در فاز نخست به‌ترتیب فازهای بعدی ادامه پیدا خواهد کرد تا 40 هکتار گلخانه سایت تکمیل شود.

وی اظهار کرد: براساس صحبت‌های مشاور فنی طرح، حداقل ظرف 6 ماه آینده و حداکثر ظرف 9 ماه، در این سایت شاهد افتتاح 20 تا 30 هکتار گلخانه خواهیم بود؛ ضمن اینکه تلاش و پیگیری ما به کمک فرماندار اسدآباد این است که هرچه سریع‌تر احداث 40 هکتاری گلخانه محقق شود.

پورمجاهد با بیان اینکه در بازدید‌ها تلاش داریم مشکلات واحدها را شناسایی و به آن‌ها رسیدگی کنیم، گفت: با افتتاح این شهرک گلخانه‌ای به‌عنوان دومین شهرک گلخانه‌ای شهرستان به مساحت 40 هکتار توسط بخش خصوصی در اراضی روستای بهراز برای 300 نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

گفتنی در ادامه معاون استاندار همدان از دو واحد مرغداری سطح شهرستان به‌منظور بررسی مشکلات واحدها بازدید کرد.

شناسه خبر 42815