شناسه خبر:42892
1400/4/13 09:56:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس فتا کردستان باند سه نفره کلاهبرداری اینترنتی که 505 نفر شاکی داشتند را دستگیر و متلاشی کرد.

سردار علی آزادی اظهار کرد: پس از شکایت یک نفر در سنندج که با مراجعه به وب‌سایت تبلیغاتی اقدام به خیرید گوشی تلفن همراه کرده بود اما گوشی دریافت نکرده بود ماموران پلیس فتا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با تلاش بی‌وقفه ماموران پلیس فتا سه نفر از متهمان که در یکی از استان‌های مرکزی کشور فعالیت داشتند شناسایی و با هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی استان مورد نظر طی یک عملیات تجهیزات رایانه‌ای آنها توقیف شده و این سه نفر هم دستگیر شدند.

سردار آزادی اضافه کرد: متهمان با راه‌اندازی چهار فروشگاه اینترنتی برای فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در سراسر کشور می‌کردند.

وی با بیان اینکه در پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که 505 نفر در سراسر کشور مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و شاکی پرونده هستند، ادامه داد: در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد 28 میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری شده است.

فرمانده انتظامی کردستان تأکید کرد: شهروندان هیچ‌گاه فریب تبلیغات دروغین را نخورند و سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر و سایت‌هایی که حداقل نماد اعتماد داشته باشند، انجام دهند.

سردار آزادی با اشاره به توصیه‌های پلیس فتا یادآور شد: افراد سعی کنند که خرید و فروش کالا را در شهر یا استان محل سکونت خود و به‌صورت حضوری انجام داده و تا کالا را از نزدیک ندیده‌اند، مبلغی را واریز نکنند.

 

شناسه خبر 42892