شناسه خبر:42974
1400/4/14 11:01:50

سپهرغرب، گروه اجتماعی: براساس عرف سیاسی، معمولاً بعد از طی سه الی چهار ماه استقرار رئیس‌جمهور منتخب و معرفی کابینه ایشان، کار‌ها وبرنامه‌ها براساس اولویت‌ها وامکانات موجود آغاز می‌شود و وزرای کابینه پس از معرفی به مجلس و گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مردم، کارخود را آغاز خواهند کرد. در هشت سال گذشته تا پایین‌ترین سطوح اجرایی، مهره چینی اجرا شده که قطعاً درصد قابل‌توجهی از مدیران ارشد از معاونین وزرا تا مدیران کل در اینگونه مواقع تمایلی به همکاری با وزرای منتخب نداشته و مرسوم است که جایگزینی نیرو‌های ارشد با طمأنینه و آرامش خاص اجرا شود تا به جریان خدمت‌رسانی لطمه وارد نشود. یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت، حداقل پنج الی شش ماه طول می‌کشد تا نیرو‌های جدید مستقر شوند و کار‌ها را به دست بگیرند. متأسفانه به رغم وجود چنین فاصله‌ای بین جابه‌جایی رؤسای جمهور سابق و جدید، از چند روز پیش فضاسازی‌های منفی و ایراد‌های بی‌محل شروع شده و فضای مجازی مثل کلاب‌هاوس و اینستاگرام صحنه بداخلاقی‌های متداول شده‌است، بخشی از جریان اصلاح‌طلبی همسو با معاندین و براندازان نیز وارد میدان مجازی شده و هجوم‌های کلامی خود را آغاز کرده‌اند.

  آزمون صبر و مدیریت دولت آینده

آن‌ها که هشت سال، صبر زرد بر دهن و روزه سکوت گرفته بودند، حالا زبان گشوده و از محدودیت اینترنت و ایجاد اینترنت وطنی و کاستن از پهنای باند‌ها سخن می‌گویند و در این رابطه اعلام خطر می‌کنند که دولت آتی محور‌های فوق را در دستور کار خود قرار داده‌است.

ناتمام ماندن واکسیناسیون، به‌علت اتمام واکسن؛ صف‌های شلوغ و متراکم از سالمندان در مقابل مراکز واکسیناسیون که خطر گسترش این بیماری را نشان می‌دهد، گریبانگیر مردم شده‌است. 

بلاتکلیفی افراد واکسینه نشده و از همه مهم‌تر ورود ویروس دلتا از شرق کشور و خطر موج پنجم موجب ایجاد امواج اضطراب و دلهره در میان مردم همراه با گرانی‌های طاقت‌فرسا نیز مردم را خسته و فرسوده کرده‌است. همچنین شروع ناگهانی اعتراضات کارگران در صنایع وابسته به صنعت نفت که به برخی دیگر از شاغلین و بازنشستگان واگیر کرده‌است؛ در چنین شرایطی این موارد، آزمون صبر و مدیریت دولت آینده خواهد شد، در حالی که این ارثیه شوم باید مدت‌ها قبل تعیین‌تکلیف می‌گشت.

ظاهراً قرار است انباشت مطالبات قدیمی فرا‌روی دولت رئیسی فرصت نو‌اندیشی و چاره‌سازی را سلب نمایند که قطعاً مشاوران وی این حفره‌های رفتار سازمانی را شناخته و حل و فصل خواهند کرد. در خاتمه لازم است که به جریان‌های حاضر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفته شود که دیوار‌کشی پیاده‌رو‌ها و حجاب اجباری که مستمسک دوران قبلی این افراد بوده، فنون و ترفند‌های شناخته‌شده‌ای هستند که حتی بین کودکان و نوجوانان نیز خریداری ندارد.

شناسه خبر 42974