شناسه خبر:43046
1400/4/16 09:37:58

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین فرمانده انتظامی کردستان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در سنندج خبر داد.

سردار رسول برزوئی اظهار کرد:‌ در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم با شناسایی مناطق جرم‌خیز و آلوده و با اقتدار کامل در سطح شهرستان سنندج اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن‌خواب تعداد 93 نفر از معتادین متجاهر و کارتن‌خواب سطح حوزه استحفاظی جمع‌آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها ازجمله وقوع سرقت و نابه‌سامانی خانواده نقش دارند؛ پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خُرده‌فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، یک تهدید جدی فرا روی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به‌ویژه فرزندان جوانمان است.

وی اضافه کرد: نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

* دستگیری سارق و کشف 10 فقره سرقت در سنندج

جانشین فرمانده انتظامی کردستان همچنین از دستگیری یک سارق با کشف 10 فقره سرقت خبر داد و افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و سرقت در معابر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

برزوئی افزود: مأموران در این رابطه تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی و همچنین بازبینی دوربین‌های مداربسته، توسط مأموران کلانتری 15 متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی تصریح کرد: سارق دستگیرشده در تحقیقات تخصصی انجام‌شده به تعداد 10 فقره سرقت اماکن خصوصی و سرقت در معابر اعتراف و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

این مقام مسئول همچنین از دستگیری دو سارق و کشف 17 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سنندج خبر داد و افزود: در پی دریافت گزارش مردمی در ارتباط با سرقت قطعات خودرو در شهرستان سنندج، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان آنکه کارآگاهان پس از اطمینان از صحت موضوع با تعقیب سرنخ‌ها موفق به شناسایی سارقان شدند، تصریح کرد:‌ کارآگاهان با به‌کارگیری شگردهای پلیسی، دو سارق را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات به 17 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به ارزش ریالی سرقت‌های کشف‌شده که بالغ‌بر 100 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

برزوئی در پایان با تأکید بر اینکه همکاری شهروندان با پلیس زمینه‌ساز کاهش جرایم مختلف می‌شود، از عموم مردم خواست تا درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 و 130 اطلاع دهند.

شناسه خبر 43046