شناسه خبر:43234
1400/4/20 09:59:38
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:

طرح ساماندهی کوله‌بران اجرایی شود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با انتقاد از عدم ساماندهی کوله‌بران گفت: طرح ساماندهی کوله‌بران باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

شیوا قاسمی‌پور در مریوان با انتقاد از عدم ساماندهی کوله‌بران اظهار کرد: طرح ساماندهی کوله‌بران باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کوله‌بران دنبال تأمین معیشت زندگی خود هستند، به ضرورت مقابله با قاچاق کالا تأکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده مراد من از قاچاق فلان کوله‌بر ضعیف نیست که می‌رود یک چیزی را برمی‌دارد روی کول خودش می‌آورد؛ بلکه منظور مبارزه با باندهای اصلی و قاچاقچیان عمده کالاها و اجناس است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه راه جلوگیری از قاچاق را باید در مبادی و مرزهای رسمی پیدا کرد، تصریح کرد: بازارچه‌های موقت بازگشایی شد که معیشت مردم تأمین شود اما به‌دلیل سوءمدیریت‌ها، اکثر روستانشینان پس از سه ماه از منافع آن به‌صورت بایسته بهره‌مند نشدند و سؤال اینجاست که خطای کار کجاست؟

قاسمی‌پور با اذعان به اینکه جوانان کردستانی به دلیل نبود کارخانجات،کارگاه یا هیچ مرکز صنعتی و تولیدی به کوله‌بری روی آورده‌اند، گفت: طرح ساماندهی کوله‌بران مطالبه جدی و برحق مردم شریف استان بوده و بنده به‌عنوان وکیل‌مدافع مردم، این مهم را پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: وقتی کارخانه و شغلی در استان کردستان وجود ندارد، جوانان و مردم در این اوضاع اقتصادی چگونه زندگی خود را تأمین کنند، بنابراین انتظار می‌رود که معیشت زندگی مردم هرچه سریع‌تر بهبود یابد.

شناسه خبر 43234