شناسه خبر:43235
1400/4/20 10:05:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از حمایت قاطع فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از توسعه گردشگری کردستان خبر داد و اظهار کرد: جهانی شدن اورامان بستری مناسب برای رونق گردشگری در منطقه خواهد بود.

محسن فتحی از حمایت قاطع فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از توسعه گردشگری استان خبر داد.

وی بررسی آخرین روند ثبت جهانی و گفت‌وگو با کارشناسان مربوطه را از اهداف سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی به کردستان خواند و افزود: ثبت جهانی اورامان به‌عنوان بافتی با گسترده دو استان کردستان و کرمانشاه و سکونت انسان از اهمیت بالایی برای ثبت برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی اورامان پس از دو سال وقفه و با برگزاری اجلاس جهانی میراث فرهنگی در اوایل مرداد ماه، در یونسکو بررسی می‌شود، تصریح کرد: معرفی کردستان در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو، می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنعت گردشگری استان کمک کند.

فتحی با بیان اینکه ثبت جهانی اورامان برای کردستان ثروت‌آفرین است، گفت: جا دارد از همراهی جوامع محلی و معتمدین روستاهای منطقه در تکمیل فعالیت‌های پژوهشی پایگاه منظر فرهنگی اورامان تشکر کنم.

وی با ذکر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند یک صنعت اقتصاد پایه برای کشور به حساب آید، یادآور شد: مجلس در قانون بودجه 1400، حمایت‌های بسیار خوبی از وزارت میراث فرهنگی کرده و بودجه‌ بالا برای این بخش در نظر گرفته است.

 

شناسه خبر 43235