شناسه خبر:43270
1400/4/21 09:29:19
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

کشف60 مزرعه استخراج رمزارز در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از ابتدای امسال با هماهنگی و همکاری خوب بین دستگاه‌‌های مرتبط، 60 مزرعه استخراج رمزارز غیر مجاز با تعداد 395 ماینر در استان همدان جمع‌آوری و متخلفین تحویل مقامات قضائی شده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای جمع‌آوری رمزارزهای غیر مجاز، اظهار کرد: طرح ضربتی با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و امنیتی و شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای برخورد با تولیدکنندگان غیر مجاز رمزارز اجرا شد.

وی افزود: در چهار شهرستان 19 مورد گزارش دریافت شده مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت که منجر به کشف هشت مزرعه رمزارز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: در مزرعه‌های کشف‌شده تعداد 40 دستگاه ماینر کشف و ضبط و تحویل مراجع قضائی شد که قدرت آن‌ها 68 کیلووات محاسبه شد.

وی با بیان اینکه برخورد با تولیدکنندگان غیر مجاز رمزارز با جدیت در سال 1400 دنبال شده است، عنوان کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری این سومین طرح ضربتی شناسایی و جمع‌آوری مزارع رمزارز است.

جمشیدی تصریح کرد: از ابتدای امسال با هماهنگی و همکاری خوب بین دستگاه‌‌های مرتبط، 60 مزرعه استخراج رمزارز غیر مجاز با تعداد 395 ماینر و حجم قدرت مصرفی 806 کیلووات در استان همدان جمع‌آوری و متخلفین تحویل مقامات قضائی شده‌اند.

وی با بیان آنکه مصرف این تعداد ماینر معادل دو هزار و 321 مشترک خوش‌مصرف در استان است، گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت برق و مصرف بالای این دستگاه‌ها، برخورد با این پدیده می‌تواند سهم بسزایی در تأمین برق پایدار مشترکین خانگی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق یک ضرورت و وظیفه ملی است، ابراز کرد: از هم‌استانی‌های گرامی خواهشمندیم درصورت مشاهده گزارش خود را به ادارات شهرستانی و دفتر حراست این شرکت اعلام کرده و پاداش دریافت کنند.

شناسه خبر 43270