شناسه خبر:43388
1400/4/24 14:33:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا لرستان گفت: باندی که در پوشش پارکینگ خودرویی از کارت بانکی مشتریان با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی‌برداری کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز سه میلیارد ریالی از حساب بانکی قربانیان می‌کردند، متلاشی شد.

سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: در بررسی کارشناسی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان درخصوص برخی از پرونده‌های برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شکات مشخص شد که یک باند فعال کلاهبرداران اسکیمری در شهرستان خرم‌آباد درحال فعالیت است.

وی افزود: با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه‌روزی، باند کلاهبرداران اسکیمر در یکی از پارکینگ‌های شبانه‌روزی فعال در خرم‌آباد شناسایی شدند.

ابراهیمی گفت: با هماهنگی مقام قضائی نسبت به دستگیری متهمان اقدام شد که در این راستا یک نفر دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم قصد فریب کارشناسان پلیس فتا را داشت که با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا و ارائه مستندات مکشوفه، ضمن قبول بزه انتسابی، لب به اعتراف گشود و همدستان خود را معرفی کرد.

رئیس پلیس فتا استان لرستان ادامه داد: با بررسی ادله به‌دست‌آمده مشخص شد متهمین از تعداد 87 فقره کارت بانکی کپی تهیه کرده که از 17 فقره کارت بانکی موفق به برداشت غیر مجاز به مبلغ سه میلیارد ریال شده بودند.

وی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از برداشت از سایر حساب‌های بانکی قربانیان با دارندگان کارت‌های بانکی تماس گرفته شد، بیان کرد: متهم به همراه پرونده قضائی و مستندات مشکوفه جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد که با دستور قضائی راهی زندان شد.

ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود؛ در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت‌ بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک درخصوص جرایم حوزه سایبری موضوع را از طریق سایت پلس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت بگیرد.

شناسه خبر 43388