شناسه خبر:43396
1400/4/24 15:36:16

سپهرغرب، گروه خبر: نخستین خانه بهداشت سیار عشایری استان کرمانشاه طی مراسمی در شهرستان دالاهو افتتاح شد.

نخستین خانه بهداشت سیار عشایری استان روز گذشته با حضور ایمانی مسئول طرح و گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه، رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو، روندی بخشدار مرکزی، زمانی مدیر امور عشایر شهرستان‌های دالاهو و اسلام‌آباد غرب، در شهرستان دالاهو افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو در حاشیه این مراسم اظهار کرد: کانکس نخستین خانه بهداشت سیار عشایری استان با هزینه‌ای بیش از 200 میلیون تومان راه‌اندازی و تجهیز شده و برای ارائه تمامی خدمات بهداشتی اولیه به تمامی گروه‌های سنی درنظر گرفته شده تا امکان دسترسی عشایر کوچرو به خدمات بهداشتی فراهم شود.

رضایی افزود: خدمات قابل ارائه در این خانه بهداشت شامل واکسیناسیون گروه‌های سنی هدف، مراقبت مادران باردار، کودکان، نوزادان، شناسایی، مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، شناسایی کودکان دارای اختلال رشد و سایر خدمات بهداشتی در قالب برنامه کشوری و شرح وظایف بهورزان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو اضافه کرد: تمامی خدمات در این خانه بهداشت عشایری رایگان است و کانکس‌های اختصاص‌یافته به خانه بهداشت عشایری، همراه با کوچ عشایر جابه‌جا خواهند شد.

شناسه خبر 43396