شناسه خبر:43426
1400/4/24 16:56:01
جریمه 2میلیارد دلاری در انتظار ماسک؛

ایلان ماسک به دلیل خرید شرکت سولارسیتی به دادگاه رفت

سپهرغرب، گروه کار و دانش: الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا مجبور شد با حضور در دادگاه در روز گذشته از خرید تازه 2.6 میلیارد دلاری این شرکت دفاع کند.

تعدادی از سهام‌‌داران این شرکت نسبت به اقدام تسلا برای خرید شرکت سولارسیتی به شدت معترض هستند و به همین علت به دادگاه شکایت کرده‌اند.

ایلان ماسک در شهادت اولیه خود هرگونه فشار برای کنترل و اعمال نفوذ در جریان این معامله را رد کرده است. بر اساس شکایت طرح شده این خرید که در سال 2016 انجام شده، بدان علت انجام شده که شرکت مذکور متعلق به اقوام ایلان ماسک در آستانه ورشکستگی بوده است.

سهام داران تسلا می‌گویند هم ماسک و هم اعضای هیأت مدیره این شرکت و از جمله برادر وی از این معامله منتفع شده‌اند اما این کار سودی برای سهام داران خرد شرکت تسلا نداشته است. ماسک در زمان خرید سولارسیتی 22 درصد از سهام این شرکت را هم در اختیار داشت.

این محاکمه در ویلمینگتون دلاور آغاز شده و انتظار می‌رود دو هفته طول بکشد. جلسه اول محاکمه یادشده یک ساعت طول کشید. اگر ماسک در این پرونده محکوم شود باید حدود 2 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. 

در نهایت قاضی مشخص می‌کند که ماسک با این خرید فقط به نفع خود و اعضای خانواده و هیأت مدیره تسلا عمل کرده یا منافع کل شرکت تسلا و سهام داران آن را مورد توجه قرار داده است.

شناسه خبر 43426