شناسه خبر:43497
1400/4/27 10:34:38
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز توسعه فرهنگی است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی به نفع همه افراد جامعه بوده و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه استان است.

محسن فتحی در دیدار مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: حمایت از این نهاد در نهایت به نفع جامعه بوده و در راستای توسعه فرهنگی و تعالی همگانی مؤثر است.

وی افزود: مجلس یازدهم تاکنون در چند نوبت موضوع حمایت از کتابخانه‌های عمومی و شاغلان در این حوزه را مورد توجه قرار داده و خوشبختانه رویکرد نمایندگان مجلس به این مقوله فرهنگی بسیار مثبت است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های اصولی در دولت سیزدهم شاهد رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم باشیم و سبد فرهنگی خانوارها روز‌به‌روز بزرگ‌تر شود.

فتحی تصریح کرد: بدون شک کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم موجب توجه بیش از پیش آن‌ها به حوزه فرهنگی ازجمله کتاب خواهد شد و در این صورت کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم شاهد خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت‌الله خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک در سنندج خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کتابخانه، شاخص‌های فرهنگی استان به ویژه در بخش کتابخوانی افزایش چشمگیری می‌یابد.

محمد مخدومی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود به یک نهاد فرهنگی اجتماعی بدل شده است که نقش مهمی در حوزه فرهنگ کشور ایفا می‌کند.

وی با تقدیر از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کتابخانه‌های عمومی، گفت: این توجه و نگاه ویژه در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته و با وجود همه‌گیری بیماری کرونا بیش از دو هزار برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و در فضای مجازی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان، نتیجه توجه ویژه حجت‌الاسلام پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان و حمایت‌های مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است.

مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را سه هزار و 500 مترمربع در 6 طبقه ذکر کرد و گفت: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به‌صورت مجزا، بخش وی‌آی‌پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین، گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر و بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به 52 باب افزایش می‌یابد و ظرفیت خدمت‌رسانی در مردم فرهنگ دوست استان به‌صورت چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

شناسه خبر 43497