شناسه خبر:43561
1400/4/28 10:04:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گروه‌های شغلی که براساس مصوبات ستاد ملی باید در وضعیت‌های پُرخطر نارنجی و قرمز تعطیل باشند، این‌روزها فعال هستند و محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند.

امیر کرمی اظهار کرد: به‌دلیل طولانی شدن بیماری کرونا مردم همانند سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نسبت به آن رفتاری عادی دارند، اما با توجه به قدرت روزافزاون ویروس، کار اشتباهی است.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون شاهد موج پنجم بیماری در کشور هستیم که روزبه‌روز به تعداد شهرهای قرمز اضافه می‌شود که دلیل آن بیشتر به شلوغی خیابان‌ها و اماکن عمومی برمی‌گردد که مردم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: گروه‌های شغلی هم که براساس مصوبات ستاد ملی باید در وضعیت‌های پُرخطر نارنجی و قرمز تعطیل باشند، این‌روزها فعال هستند و محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بالغ‌بر 70 هزار اخطاریه بهداشتی برای مراکز و مشاغل از اول شیوع کرونا تاکنون صادر شده که دیگر توجه چندانی نمی‌شود و لازمه آن همراهی برخی ادارات با دانشگاه است.

این مقام مسئول نسبت به فعالیت باشگاه‌های بدنسازی، استخرها، تالارهای پذیرایی، آرامستان‌ها و غیره هشدار دارد و گفت: مراسم عزا و عروسی همچنان پاشنه آشیل در گسترش بیماری کرونا است.

گفتنی است، براساس رنگ‌بندی اعلام‌شده، شهرستان کنگاور قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ ذهاب، گیلانغرب، سنقروکلیایی، هرسین، قصر شیرین، جوانرود، پاوه و صحنه در وضعیت نارنجی و همچنین شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

شناسه خبر 43561