شناسه خبر:43588
1400/4/29 09:07:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: فرآوری گردو و پرهیز از خام‌فروشی، ارزش‌افزوده و درآمدزایی عمومی از گردوی تویسرکان را متحول و چندین‌برابر می‌کند.

مسعود اکبری افزود: بازار گردوی تویسرکان هرسال میلیاردها تومان چرخش مالی دارد و این در شرایطی است که عمده گردوهای تولیدشده در باغ‌های این شهرستان خام‌فروشی می‌شوند.

وی بیان کرد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی گردوی تویسرکان در سال‌های گذشته آن‌چنان که باید و شاید، رقم نخورده و همین امر موجب محقق نشدن بهره‌وری حداکثری از ظرفیت اقتصادی این محصول در شهرستان شده است.

اکبری با بیان اینکه معیشت و درآمدزایی اقتصادی بیش از 70 درصد مردم شهرستان تویسرکان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به محصول گردوی شهرستان وابسته است، تأکید کرد: باید تولید محصولات حاصل از فرآوری گردو مانند ترشی گردو، کلوچه‌های گردویی، پنیر گردویی و مواردی از این‌دست در تویسرکان راه‌اندازی شوند و فعالیت‌های گردوکاران این شهرستان مختص به خام‌فروشی گردو نباشد.

وی کمبود صنایع بسته‌بندی سازمان‌دهی‌شده برای عرضه گردوی تویسرکان در بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی را از دیگر امور مغفول‌مانده در حوزه ارتقای سطح درآمدزایی از طریق گردوی تویسرکان دانست و خاطرنشان کرد: گرچه اقدامات جسته و گریخته‌ای در این زمینه صورت گرفته، اما آن‌چنان که باید مفید و کافی نبوده‌اند.

شناسه خبر 43588