شناسه خبر:43610
1400/4/29 09:58:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان از نظارت 31 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دا‌م‌های قربانی در روز عید سعید قربان خبر داد.

محمودرضا رسولی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی مردم می‌کند.

وی گفت: در همین راستا با همکاری ادارات ذی‌ربط و تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 11 اکیپ ثابت و 20 اکیپ سیار و با ترکیب 20 دامپزشک، 38 بازرس بهداشتی گوشت، 12 نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان نظارت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی همدان اضافه کرد: با توجه به خطر گسترش کرونا در سطح استان و به دلیل احتمال مراجعات مردم در جایگاه‌های موقت عرضه دام کشتاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌منظور جلوگیری از تجمع غیرضروری، مردم استان، دام قربانی خود را از میادین عرضه دام زنده‌دارای پروانه بهداشتی تهیه کند.

رسولی با بیان اینکه در همین راستا دامپزشکی سعی دارد با تشکیل اکیپ‌های سیار در شهرستان‌ها، کشتارها را به کشتارگاه‌های استان هدایت کند خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل معاونت بهداشتی، کشتار دام در ملأ عام و قصابی‌ها ممنوع است.

وی گفت: تمام کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به‌منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

وی از شهروندان درخواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، حتی‌المقدور دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های استان کشتار کرده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: مردم می‌توانند برای نظارت شرعی و بهداشتی با شماره 1512 تماس حاصل کرده و از خدمات رایگان اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 43610