شناسه خبر:43688
1400/5/3 09:40:55

سپهرغرب، گروه خبر: درحالی روند چهارخطه شدن جاده «بابازید»- «سیمره» به‌کُندی پیش می‌رود که متولیان وعده می‌دهند 18 کیلومتر از این پروژه درصورت تأمین اعتبار، ظرف دو سال افتتاح می‌شود.

از جاده قدیم خرم‌آباد- پلدختر- اندیمشک گرفته تا جاده پلدختر- اسلام‌آباد و سه‌راهی زانوگه- پُل سیمره- رومشکان، هرکدام با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیت نفت، به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده است.

   تردد روزانه 2000 تریلر نفتکش در جاده «بابازید»- «سیمره»

این درحالی است که روند کُند تعریض این محورها و تبدیل آن‌ها به چهارخطه، زمینه وقوع حوادث جاده‌ای را دوچندان کرده است، موضوعی که با افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین در شاهراه ترانزیت غرب و جنوب کشور به معضلی حل‌نشدنی در کوهدشت و پلدختر تبدیل شده است.

با وجود آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های چهارخطه، در این محورها به‌دلیل کمبود اعتبارات روند تعریض به‌کُندی پیش می‌رود.

در این میان به گفته مسئولان به‌صورت مستمر روزانه حدود دو هزار و 300 تریلر نفتکش عراقی در محور بابازید به سیمره تردد می‌کنند، ترددی که جز زیان و خسارت برای جاده‌های لرستان و وقوع تصادفات ناگوار، ره‌آورد دیگری نداشته است.

   افتتاح 18 کیلومتر از پروژه درصورت تأمین اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در رابطه با این پروژه اظهار کرد: از محل اعتباراتی که شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور در اختیار ما قرار داده، پیمانکار 18 کیلومتر از این پروژه راهسازی انتخاب شده است.

وحید کرم‌اللهی عنوان کرد: برای این میزان، 83 میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: درصورت تأمین اعتبار در مدت دو سال عملیات چهارخطه شدن این 18 کیلومتر انجام خواهد شد.

   ضرورت تسریع در تکمیل پروژه

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار کرد: عملیات چهارخطه سه‌راهی بابازید- پُل سیمره از کیلومتر 11 سه‌راه بابازید به سمت رومشکان درحال اجرا است.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی عنوان کرد: این پروژه به طول 18 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته شده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این پروژه هرچه زودتر از سوی متولیان تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.

شناسه خبر 43688