شناسه خبر:43690
1400/5/3 09:46:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل داروسازی اکسیر بروجرد گفت: صادرات این شرکت داروسازی در سه‌ماهه نخست امسال 244 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محسن کردی روز شنبه افزود: شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا در سه‌ماهه نخست سال 1400 موفق به ثبت رکورد فروش سه هزار و 200 میلیارد ریالی شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: دستیابی به سود 10 هزار و 50 میلیارد ریالی در سه‌ماهه نخست 1400 نقطه عطفی در کارنامه این شرکت بوده، سود این شرکت در سال 99 با رشد یک‌هزار و 281 درصدی نسبت به سال 96، به حدود 400 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل داروسازی اکسیر رشد متوازن در همه حوزه‌ها را یکی از اصول راهبردی این شرکت دانست و اضافه کرد: این شرکت موفق به تولید هفت محصول جدید در سه‌ماهه نخست سال 1400 شده است و در سه سال اخیر بیش از 50 محصول جدید وارد بازار دارویی کشور کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها تولید داروی تزریقی ویال رمدسیویر با برند اکسیرال برای درمان بیماران کرونایی و همچنین ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل با برند رپاکسیر بوده که در بیهوشی کاربرد دارد و برای نخستین‌بار در کشور تولید شد و صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری را طی سال در پی داشته است.

کردی افزود: در سه سال اخیر شرکت داروسازی اکسیر از سودآورترین شرکت‌های دارویی ایران بوده و در سال 1398 به‌عنوان سودآورترین شرکت دارویی بورسی ایران بوده است.

وی بیان کرد: اهمیت بالای موضوعات کیفی در این شرکت و افزایش تعداد گواهینامه‌های GMP از یک مورد به هشت گواهینامه از افتخارات این شرکت بوده و این شرکت با فاصله دارای بیشترین تعداد گواهینامه‌های GMP در میان شرکت‌های دارویی ایران است.

مدیرعامل داروسازی اکسیر گفت: این شرکت در سه سال اخیر بیش از هشت هزار متر مربع پروژه‌های ارتقا، توسعه و ایجادی انجام داده است که انجام پروژه ارتقای GMP بخش استریل از آخرین پروژه‌های سال 1400 بوده، همچنین پروژه ایجاد خط جدید تولید محصولات سافت ژل و ایجاد خط تولید جدید محصولات مایع از پروژه‌های درحال اجرا هستند که در سال 1400 به بهره‌برداری خواهند رسید.

کردی افزود: این شرکت که بیش از 220 قلم داروی انسانی را تولید می‌کند، در سال 1399 به‌عنوان سومین شرکت دارویی صادرکننده کشوری شناخته شده است و دریافت تندیس سبز ملی و کارفرمای نمونه کشوری را در سال 99 در کارنامه خود دارد.

وی اظهار کرد: تولید قراردادی نیز که یکی از رئوس برنامه‌های این شرکت بوده، در سال 1399 به عدد دو هزار و 690 میلیارد ریالی رسیده که نسبت به سال 96 بیش از هشت هزار و 867 درصد رشد داشته است.

شناسه خبر 43690