شناسه خبر:43792
1400/5/5 09:21:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه این اداره کل با شرکت شهرک‌های صنعتی، انجمن فرش دستبافت و خوشه فرش همدان با هدف تأمین مواد اولیه خبر داد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور تأمین مواد اولیه در حرفه‌های مرتبط با فرش و تأمین مستمر مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب در رشته‌های مرتبط بین جامعه هدف در استان همدان منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهش و کارآفرینی است، بیان کرد: ایجاد مرکز شبکه تأمین مواد اولیه فرش در استان، توانمندسازی افراد شاغل و جویای کار و استفاده و همکاری متقابل طرفین از توانمندی‌های آموزشی، مهارتی و امکانات و تجهیزات یکدیگر برای رشد و ارتقای خوشه فرش استان، از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی آموزشی_ تولیدی، برنامه‌ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای استانداردهای آموزشی، تعیین صلاحیت مربیان متخصص معرفی‌شده، برگزاری آزمون و تعیین صلاحیت حرفه‌ای کارآموزان، اعطای گواهینامه مهارت به قبول‌شدگان و نظارت بر فرآیند و اجرای ثبت‌نام، آموزش و آزمون مهارت‌آموزان را از تعهدات این اداره کل برشمرد.

مختاران اظهار کرد: مهارت‌آموزی با تجدید قوا و ایجاد اعتماد و اطمینان در جوانان بر سلامتی روحی آنان تأثیر دارد و راه را برای موفقیت فرد در اجتماع فراهم می‌کند.

به گفته وی فنی و حرفه‌ای نشان داده که در تربیت نیروی کار ماهر (از مصادیق تشکیل سرمایه انسانی) و نیز پرورش روحیه کارآفرینی (از طریق ایجاد کارگاه) توانسته گام‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان مزیت سرمایه مهارتی را آماده‌سازی دارندگان آن برای به‌دست آوردن جایگاه‌های شغلی دانست و افزود: همین بینش باعث شده که در بیشتر کشورهای جهان در کنار مقاطع تحصیلی آموزش‌های عمومی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز به‌کار گرفته شود.

 

شناسه خبر 43792