شناسه خبر:43849
1400/5/6 09:19:48

مدیر مسئول محترم روزنامه سپهرغرب

با سلام،

احتراماً به استحضار می‌رساند در مورخ 7 / 4 / 1400 با کد خبر 42615 آن روزنامه مطالبی با عنوان «گلایه‌مندی اهالی کوی حاج‌عنایت از شهرداری منطقه دو» به درخواست اهالی آن محدوده در وب‌سایت آن روزنامه درج شده است. مقتضی است براساس قانون مطبوعات و به‌منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عیناً در همان صفحه درج شود.

با سلام خدمت اهالی محترم کوی زرین، تپه العطش (کوی حاج‌عنایت)

به استحضار می‌رساند درخصوص تعیین اهداف شهرداری منطقه دو که همواره به دنبال تحقق شعار توزیع متوازن خدمات به شهروندان است، باید گفت در محدوده کوی زرین و تپه العطش (کوی حاج‌عنایت) از سنوات گذشته تاکنون با عنایت به آنکه این محدوده از محل‌هایی بوده که بیشترین ساخت‌وسازها به‌صورت عادی انجام شده و بدون گرفتن مجوز از شهرداری احداث شده و تا تمکیل پرونده نمی‌توان عوارضی ازساکنین گرفت، بااین‌حال شهرداری منطقه دو ارائه خدمات عمرانی و شهری را در دستور کار قرار داده است.

شهرداری منطقه دو افتخار دارد در سال گذشته با توزیع بیش از 60 هزار تُن آسفالت در سطح منطقه، حجم عملیاتی بی‌سابقه در 10 سال اخیر در جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف همدان را در کارنامه کاری خود جای دهد.

قابل ذکر است شهرداری منطقه دو در سال 1399 بیش از 500 تُن آسفالت به‌صورت لکه‌گیری و روکش آسفالت در کوچه‌های سعادت، سلامت، ستوده، میعاد، شهید متین، توفیق، جانباز، صدیق، اخلاص، ساجد و خیابان زرین و اجرای یک‌هزار و 500 متر جدول‌گذاری در کوی ستایش، جدول‌گذاری رفوژ و اجرای نهری و پیاده‌رو واقع در خیابان حکما، محوطه‌سازی تپه حاج‌عنایت، احداث کُندرو بلوار مطهری و اجرای پیاده‌رو و دیوار سبز در محدوه اعلام‌شده صورت داد و در سال جاری نیز بازسازی پارک محله‌ای واقع در کوی زرین درحال اجرا است.

درخصوص جدول‌گذاری حریم رودخانه به‌دلیل وجود ملک‌هایی که تملک نشده و داشتن معارض، امکان اجرای فعالیت عمرانی مقدور نیست و ابتدا باید مشکل تملک این محدوده حل شود تا امکان جدول‌گذاری و فعالیت عمرانی مهیا شود.

گفتنی است، پارک اعلام‌شده در کوی خضر در محدوده منطقه دو نیست.

درخصوص تنظیف و رفت‌وروب معابر نیز باید گفت در نوبت صبح و بعد از ظهر دو پاکبان زحمت‌کش وظیفه تنظیف معابر آن محدوده را دارند و در نوبت شب حمل زباله توسط دستگاه مکانیزه در برنامه کاری خدمات شهری منطقه دو قرار دارد.

خدمت شهروند گرامی عرض می‌کنیم طبق اظهارات شما در جایی از متن آمده که شهرداری منطقه دو به‌دلیل کسب درآمد حدود 10 هزار متر زمین با کاربری فضای سبز را تبدیل به کاربری مسکونی کرده، با توجه به استعلامات لازم باید به عرض رساند که در محدوده بلوار شاهد زمینی با این مشخصات موجود نبوده و زمینی در محدوده شهرداری منطقه دو با تغییرکاربری فضای سبز به مسکونی وجود ندارد.

شناسه خبر 43849