شناسه خبر:43860
1400/5/6 09:44:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: میانگین سرانه صندلی سینمایی در استان از میانگین سرانه صندلی سینمایی کشور بالاتر است.

امین مرادی در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از پردیس سینما بهمن سنندج، اظهار کرد: ما در مجموعه حوزه هنری از دوران کرونا با تمام ناگواری‌ها و سختی‌های فراونی که به همراه داشته است به عنوان یک فرصت در ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری استان بهره گرفتیم.

وی گفت: در حالی‌که بخش اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی کشور و استان تعطیل شده است، حوزه هنری استان کردستان با بسیج امکانات در کمتر از 15 ماه 9 سالن سینمایی را به سالن‌های استان افزود و توانستیم میانگین سرانه صندلی استان را از میانگین سرانه صندلی سینمایی کشور بالاتر ببریم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اضافه کرد: در کنار ساخت سالن‌های سینمایی ساخت و تجهیز سه گالری هنری در سنندج، سقز و بیجار، ساخت و تجهیز استودیو حرفه‌ای صدا و تصویر و توجه به امکانات رفاهی و تفریحی خانواده‌ها در مجموعه پردیس‌های مهر سقز، بهمن سنندج و آزادی بیجار از اقداماتی است که صورت گرفته است.

مرادی گفت: شنبه 9 مرداد ماه آیین افتتاحیه این امکانات فرهنگی را با حضور هنرمندان و مسئولین کشوری و استانی به‌صورت همزمان در محل پردیس سینمایی مهر سقز شاهد خواهیم بود.

 

شناسه خبر 43860