شناسه خبر:43962
1400/5/10 09:46:01
توضیحات دامپزشکی کرمانشاه درخصوص انتشار فیلم تلفات مرغ در مرغداری

شیوع بیماری صحت ندارد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه درخصوص پخش تصاویری از تلفات مرغ در یکی از مرغداری‌های کنگاور گفت: این تلفات احتمالاً موردی و به‌دلیل مشکلات مدیریتی و گرمای هوا بوده است.

حسین حیدری روز گذشته درخصوص پخش تصاویری از تلفات مرغ در شبکه‌های مجازی اظهار کرد: در پی پخش فیلم تلفات مرغ در شبکه‌های مجازی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شده بود، با بررسی و پیگیری به‌عمل‌آمده مشخص شد تلفات مربوط به یک واحد مرغداری در شهرستان کنگاور به‌دلیل مشکلات مدیریتی و گرمای هوا بوده است.

وی ادامه داد: تلفات پس از بررسی و انجام نمونه‌برداری توسط کارشناسان اداره دامپزشکی کنگاور با یک دستگاه وانت به محل چاه دفن تلفات انتقال یافته و به‌صورت کاملاً بهداشتی امحا شده و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هیچ گزارشی مبنی بر وقوع بیماری در مرغداری‌های شهرستان کنگاور اعلام نشده است و این تلفات احتمالاً موردی و به‌دلیل مشکلات مدیریتی ایجاد شده که متأسفانه برخی افراد سودجو با نظرات غیر کارشناسی خود و پخش اطلاعات و کلیپ‌های نادرست در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی در سطح استان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه این اطمینان را به هم‌استانی‌های می‌دهد که این اداره با جدیت تمام و تلاش شبانه‌روزی و با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای حفظ سلامت جامعه و بهداشت عمومی با جدیت و به‌طور مستمر می‌کوشد و در برخورد با افراد خاطی هیچ‌گونه اغماضی نخواهد کرد.

حیدری گفت: با توجه به افزایش کنترل و نظارت این مراکز توسط کارشناسان دامپزشکی استان، شهروندان عزیز می‌توانند موارد تخلف را به شماره تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره دامپزشکی گزارش دهند.

شناسه خبر 43962